• Anonym (prutteliprutt)

Blir ni också pruttiga och jäkliga i magen vid mens?

Hahah, fan alltså... Jag pruttar som en buffel när jag har mens, vilket jag verkligen ALDRIG kan göra annars.

Fler som har det så?

Varför blir det så för?

• Svar på tråden Blir ni också pruttiga och jäkliga i magen vid mens?
  • Anonym (Jag oxå)

Jag blir precis likadan. Ett par dagar innan min mens så svälle rjag upp som en ballong och blir rejält gasig i magen. Det är riktigt hemskt. Skönt att höra att man inte är ensam

• WPmamman

Jag med Rynkar på näsan Undrar om det är hormoner som spelar in i ämnesomsättning eller så???

• Pyris

Samma här, får jätte ont i tarmarna. Det plus mensvärk från helvetet.

• Anonym (prutteliprutt)

Hahah! Jag visste väl att jag inte kunde vara ett unikum...

VARFÖR blir det såhär tro..?

Tjejmagen borde väl inte påverka pruttmagen...eller?

• Icnivad

Nu har jag inte haft mens på över ett år, men i alla fall...
    Ja, jag blir vääldigt gasig.
    Han ju bara säga att ha varma saker på magen för att lindra mensvärken verkar bara göra gaserna värre :P

• Anonym (Fart-y)

Jag har faktiskt ställt frågan när jag varit på gynkoll. För min del är det både hormonellt samt att min livmoder ligger så långt bak. När den blir "mensig" blir det för trångt och den trycker mot tarmen. Då får tarmen jobbigare att arbeta = gasig och magont. Hepp! Tråkigt svar på en kul fråga.

• carbe

Här är en till.... Blir alltid dålig i magen också...

• Knastroll82

Jag är enormt hormonkänslig och blir jättedålig i magen vid mens.
    Det värsta är att graviditet hade samma effekt, så nio (tio) månader var jag kass i magen konstant.
    Trist som sjutton.

• AAEV

Jag svullnar också jättemycket och blir gasig.
    Och dålig i magen, det är inte roligt :(

• Anonym (Me too)

inte bara gasig, lös i magen med!

• Knastroll82
    Anonym (Fart-y) skrev 2010-10-20 08:08:43 följande:
    Jag har faktiskt ställt frågan när jag varit på gynkoll. För min del är det både hormonellt samt att min livmoder ligger så långt bak. När den blir "mensig" blir det för trångt och den trycker mot tarmen. Då får tarmen jobbigare att arbeta = gasig och magont. Hepp! Tråkigt svar på en kul fråga.
    Jag tror det är mest hormonellt.
    Min livmoder är framåtlutad men jag har ändå stora problem under menstruationen.
    Visst kan livmoderna position påverka, men den största boven i dramat är nog ändå hormonerna som löper amok.
Svar på tråden Blir ni också pruttiga och jäkliga i magen vid mens?