• Icnivad

När kommer mensen?

När kom eran mens tillbaka efter att ni fått barn?

Min son är snart 7 månader, och min mens har fortfarande inte kommit tillbaka.
    Är det något man borde kolla upp?

• Svar på tråden När kommer mensen?
  • La Lola

Efter 4½ mån resp 5 mån.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Beautibaux

Efter drygt 6 veckor (japp, veckor) trots helamning.

¸.?*¨*?☆ Mamma till Mini ☆?*¨*?.¸
  • Icnivad
    Beautibaux skrev 2010-10-19 22:52:37 följande:
    Efter drygt 6 veckor (japp, veckor) trots helamning.
    :O
    Och jag har inte fått tillbaka efter 7 MÅNADER. *suck* jag börjar nästan bli lite orolig.
  • Beautibaux
    Icnivad skrev 2010-10-19 22:53:45 följande:
    :O
    Och jag har inte fått tillbaka efter 7 MÅNADER. *suck* jag börjar nästan bli lite orolig.
    Fast att det går så fort som i mitt fall hör nog snarare till ovanligheterna skulle jag tro..
    ¸.?*¨*?☆ Mamma till Mini ☆?*¨*?.¸
  • MEHJ

Men ammar du? För en del kan den ju komma fast man ammar men annars så brukar man väl oftast inte få den förens man slutat!!!

• Icnivad
    MEHJ skrev 2010-10-19 22:56:41 följande:
    Men ammar du? För en del kan den ju komma fast man ammar men annars så brukar man väl oftast inte få den förens man slutat!!!
    Jo, jag ammar lite. Väldigt lite.
    Bara morgon och kväll, och då är det väll mera "mys-snutt" än ammning.
    Jag har ganska slut med mjölk.
    Och så har det varit i några veckor nu, men det har fortfarande inte kommit någon mens..
  • Zephir

Här är en till som är sen med mensen, snart 7 månader sen förlossningen och helammade de första 5,5 mån och delammar nu. Men jag var hos bm idag för preventivmedelsamtal och då verkade hon inte tycka att det var konstigt att mensen inte hade kommit än eftersom jag fortfarande ammar delvis. Ammar du?

• Snuttjulla

mina har nog kommit runt året, nu är minsta 10 mån och ännu inget. ganska skönt, men nu börjar man ju vänta, och det är bara jobbigt...
    Men 7 månader, det är absolut inget ovanligt, det tror jag inte...

Svar på tråden När kommer mensen?