• NicoAlvin4ever

Hjälp!! pluggar man teoriprovet för manuell om man ska ta för automat??

Jag undrar om det är någon som vet ifall man pluggar den vanliga teorin alltså där allt om manuell ingår även att jag tänkt ta för automat?

Har tänkt beställa en sån cd med teorin men vill veta om jag ska ta den vanliga eller om det finns någon speciell för teorin för endast automat.

Tacksam för snabbt svar!!

• Svar på tråden Hjälp!! pluggar man teoriprovet för manuell om man ska ta för automat??
  • marixma

Ja, det tar jag för givet att man gör. Trafikreglerna är ju dom samma oavsett vilken typ av bil du kör? :) 

Lycka till!  Solig

• Rosey

Man kan inte ta körkort för automat längre. Det försvann för några år sedan.

• MammatillSimon
    Rosey skrev 2010-10-19 23:39:29 följande:
    Man kan inte ta körkort för automat längre. Det försvann för några år sedan.
    Jo det kan man.. jag har det och tog det förra året och en kompis till mej håller på nu!
  • MammatillSimon
    Rosey skrev 2010-10-19 23:43:29 följande:
    Oj vad bra! Fel info till mig då!Cool
    Ja, i Sundsvall kan man det iaf, men säger inte att det är så överallt, men det borde det väl vara...??
  • Gaytjej

Men varför vill man ha en sån begränsning på sitt körkort?! Själva växlandet är ju ett piss i Nissan i jämförelse med allt annat som ett körkort och att kunna köra innebär...

Jag kan inte påminna mig om att det finns en endaste fråga inom teorin som specifikt handlar om växellåda/automatlåda (läste nyligen till BE - ska man ta för tungt släp måste man läsa om hela B-biten också), men jag kan ha fel. Men i så fall är det bara just ngn enstaka fråga!

• NicoAlvin4ever

ok, tack! jo de förstår ja att de är samma trafikregler, men tänkte mest på den delen o lära sig om växling o sånt.

Tänkte beställa en cd med teorin på, har ni förlsag om någon bra???

• MammatillSimon
    Gaytjej skrev 2010-10-19 23:48:28 följande:
    Men varför vill man ha en sån begränsning på sitt körkort?! Själva växlandet är ju ett piss i Nissan i jämförelse med allt annat som ett körkort och att kunna köra innebär...
    Jag personligen har en knäskada i vänster ben som gör att jag inte kan hantera kopplingen på rätt sätt Rynkar på näsan
    Gick på 2 olika körskolor och övningskörde med pappa med manuell växlad bil först, men efter att ha fått mer och mer ont så beslutade jag att ta med automat.
  • NicoAlvin4ever

Tack för svaren..

Men jag ville bara ha svar på min fråga,jag VET varför jag vill ta för automat o ja e så TRÖTT på att behöva förklara de för alla som sedan inte kan fatta ändå.

Har läst massa trådar där frågan va något om automat, men istället för o svara på frågan så ska alla fråga varför man inte tar manuell istället, o attautomat e till för handikappade i princip.

Så snälla bespara mig de

• marixma
    NicoAlvin4ever skrev 2010-10-19 23:56:37 följande:
    Tack för svaren..

Men jag ville bara ha svar på min fråga,jag VET varför jag vill ta för automat o ja e så TRÖTT på att behöva förklara de för alla som sedan inte kan fatta ändå.

Har läst massa trådar där frågan va något om automat, men istället för o svara på frågan så ska alla fråga varför man inte tar manuell istället, o attautomat e till för handikappade i princip.

Så snälla bespara mig de
    Jag förstår, råkar ut för samma sak i prinicip jämt när jag frågar nåt. Man vill bara ha ett svar på frågan, men istället får man frågor på frågor och folks åsikter om varför man gör si eller så... 

Klicka på den här länken, det är en av dom vanligaste cd-skivorna idag. Bonniers. Annars kan du kolla på blocket eller tradera efter begagnat.

http://www.bonnierstrafikskola.se/bt2010/

Kramis

Svar på tråden Hjälp!! pluggar man teoriprovet för manuell om man ska ta för automat??