• Anonym (partner)

    Present - Bröllopsdag

    Snart firar jag och makan 6årig bröllopsdag, varje år köper jag en present till henne beroende på vad vi firar
    Som exempel så fick hon när vi firade läderbröllop en plånbok i skinn, när det var pappersbröllop fick hon en vacker låda i kartong där hon förvarar foton mm fråm vårt bröllop, förra året då vi firade träbröllop fick hon ett syskrin...

    Iår firar vi sockerbröllop och jag har berkligen ingen aning om vad jag ska köpa - snälla, hjälp mig med ideer
    Helst ska det ju vara något som är beständigt och som går att spara men alla förslag är välkomna...

    Jag har valt att vara anonym eftersom även frugan är medlem här på FL

  • Svar på tråden Present - Bröllopsdag
  • minst

    Oj vilken romantisk make du är! Hoppas att du också får någon fin present.

    Mina förslag är kanske en resa till "sockertoppen" i Brasilien? Eller om du vill ha ett aningen billigare alternativ så varför inte en strut med gammeldags bröstsocker?

    Kanske en överraskningskorg med massor av "socker-varor" som tex sockerärtor, sockerkaka, sockerkringlor, ett par sockor ( jag vet, lite felstavning men det är ju något beständigt i alla fall till skillnad från allt annat som går att äta!).

    Ska fundera vidare på ämnet och återkommer om jag får någon brilliant idé!

  • Rödaskor

    Just socker låter lite knepigt om man vill spara. Men kanske en egen gjord bakbok med recept som sockerkaka (finns det mer kakor och bullar med socker i namnet?) I nödfall kanske en bakbok med massor med sockerkaka recept

  • Anonym (partner)
    Yarrow skrev 2010-10-20 16:01:28 följande:
    Gör en Sockermålning till henne!

    www.skapligtenkelt.se/sockerm.htm

    Jag hade blivit sjuuukt imponerad på min man om han hade gjort något sånt till mig :)
    Vilket kanonförslag

    En scokermålning o en snygg ram kanske vore nå´t
  • Svala

    En vacker sockerskål ?

    Det finns ju jättemycket sockerskålar för alla smaker.
    Klassiska i porslin, antika, nya moderna....

  • Yarrow
    Yarrow skrev 2010-10-20 16:01:28 följande:
    Gör en Sockermålning till henne!

    www.skapligtenkelt.se/sockerm.htm

    Jag hade blivit sjuuukt imponerad på min man om han hade gjort något sånt till mig :)
    Det tycker jag verkligen! Det görs allt för lite sockermålningar nu för tiden :)
Svar på tråden Present - Bröllopsdag