Orkar inte mer.. jag ger upp snart...
Det är kaos! Allt är kaos!
Jag mår jätte dåligt över hur allt är. Men vet inte vad jag ska ta mig till! Orken försvinner! Eller egentligen finns inte orken kvar.
Min man har börjat bli riktigt elak mot mig. Vi har varit gifta i ca 3 år och har snart två barn. Första barnet är inte ens 2 år och sover inte om nätterna. Jag tar honom hela nätterna och min man får kliva upp på morgonen någongång mellan 6:30-8:00. Eftersom min man sover i soffan 99% av tiden så tar jag upp sonen ur sängen och lägger honom i soffan på morgonen där han vill mysa för sig själv innan han sätter igång med lekar. Så min man behöver egentligen bara kika till honom i 1-2 timmar innan han behöver kliva upp på riktigt.
Jag brukar lägga mig och vila i sovrummet med stängd dörr för att få lite energi. (hör dock allt genom dörren, men sonen kommer inte in och väcker mig)
Saken är den att istället för att kliva upp och leka med sonen efter dom här 1-2 timmarna så hittar min man saker att ge sonen så han får ligga kvar längre och sova!
Imorse hörde jag prassel och klev upp för att kolla. Sonen satt då i soffan med en glass klockan 6:45!!!! Jag kommenterar detta och säger att vi kommit överens om att sluta ge sonen socker! (jag hatar att han gör det) och då skriker min man på mig att han vill att jag ska hoppa ut genom balkongen för jag lägger mig bara i och irriterar mig för att jag tycker det är kul. Han har inte älskat mig på flera år och vill bara ifrån mig. Sen slänger han ur sig att han hoppas jag dör innan nästa barn är fött!
Jag blev helt knäckt. Sprutade tårar! Min man la sig i sovrummet och här sitter jag vaken med sonen. Kunde inte slita glassen ur sonen hand eftersom han redan fått den..
Jag är höggravid och min man sover aldrig med mig. Han rör inte vid mig och det enda han gör är att klanka ner på mig. Allt jag gör är fel, medan det han gör är rätt! Säger jag något om det han gör så blir det krig.
Sonen är ju den som får skit för allt. Jag menar. Vem mer matar sin 2 åring med socker på morgonen!?
Sonen älskar frallor. Ge en fralla istället. Men det går inte då min man själv äter choklad så blir ju sonen sugen på det och då ger han glass. (hans försvar)
Jag orkar inte mer. Har redan depression och ångest (som blivit bättre sen sonen föddes, äter inte ens tabletter längre). Men hur lätt är det att låta bli att bli nedstämd när man lever såhär!?
Jag har inga släktingar eller vänner att vända mig till. Står här ensam i "skiten".
Min man har ändrats totalt. Sånhär var han inte förr. Då var han en man som lyssnade, fanns där för mig, kramades och rörde mig hela dagarna.
Jag klagar inte på honom som pappa. Han är en kärleksfull pappa till våran son. När han väl klivit upp leker han med honom och tar hand om honom.
Men jag får inte rätta honom när han gör något. Och säger jag att vi kan ju prata med t.ex bvc om socker till barn så han förstår.. ja, då får jag höra att jag är en idiot. För han är inte dum, han vet att det inte är bra. Men när han är trött vet han inte vad han ska göra.
Ja, här sitter jag höggravid som sagt. Sovit 2 timmar inatt och varit vaken med sonen nu för att min man som sover hela nätterna ska få "vila ut".
Jag orkar inte mer! Jag orkar inte leva såhär längre. Men vet inte vart jag ska ta vägen. Har inte ekonomi själv att ta hand om två barn och eget boende just nu. Eftersom jag är sjukskriven har jag inte så hög inkomst. Sen blir jag mammaledig.
Snälla. Har ni några råd?
Jag vill inte leva på soc heller. Har tagit hjälp av dom en gång när jag satt riktigt i skiten för några år sedan och gör inte om det igen. Blev behandlad som skit, fick väldigt lite pengar så jag knappt klarade mig. Så det är inget jag vill göra igen..
Känner mig så sjukt ensam och äcklig och jag vet inte vad. Jag vet inte längre vad jag kämpar för. Ska mina barn behöva se sin mor förstörd...?