• Elvira80

ang havandeskapspenning

Hej!

Väntar mitt tredje barn i april 2011, Ska ansöka om havandeskapapenning från o med 60 dagar innan Bf.

när kan man skicka in dom pappren???? i vilken vecka ska man va i?? Får man besked "i tid"...tänker på vikarie frågan på jobbet..... / mvh G

• Svar på tråden ang havandeskapspenning
  • Melnics mamma

Skickade in efter jag fått moderskapsintyget i v 20 eller något tror jag. Bättre att skicka in i tid ifall du behöver komplettera eller överklaga!

• eec82

jag skickade in så frt jag fick mitt moderskapsintyg. Tog ca 1 vecka innan jag fick svar. Men förra gången var 2 år sedan så fick jag veta via telefon dagen innan jag skulle gå. Så skulle absolut skicka in så fort som möjligt.

• Carolina13

När jag skulle ansöka om mitt ringde jag och frågade eftersom det va mitt i semestern och chefen som oxå ska fyll ai papper va borta länge men de på försäkringskassan sa att det räcker med en månad innan det ska börja gälla.. Jag fick svar på en vecka så det går ganska fort! Men bara man fått moderskapsintyget kan man ju skicka in men risken e då att de ser att det e långt kvar så det hamnar underst i högen och tar lång tid att få svar!

• Emma 89

Är ju självklart bra att skicka in så fort som möjligt! Jag skickade in mitt i v 24 typ. Tog en vecka prick innan jag fick godkänt. Men kan ju bero på vad man jobbar med också. Om det är solklart eller inte.

Sen fick jag hem papper att jag hade typ 2 veckor på mig att skicka in papper om min inkomst. Som lönekontoret ska fylla i. För dom behövde 1 månad på sig att beräkna hur mkt jag kommer få i havandeskapspenning. Så helt klart att vara snabb med papper!

Svar på tråden ang havandeskapspenning