• MaryD

Kan ni hjälpa en Spotify-oskuld, tack?

Jag vill skaffa Spotify. Sökte på det här i forumet och läste om "invites" m.m

Behöver man en invite?

Stämmer det att man betalar för Spotify eller är det gratis?

Om det kostar, hur mycket kostar det?

En del säger att det är reklam mellan låtarna, är det om man har en gratisversion kanske?

Jag vill veta allt    Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Kan ni hjälpa en Spotify-oskuld, tack?
  • Birgitta2

Du kan ladda ner spotify som gratisversion. Och det är inte reklam mellan varje låt, men ibland.

• Veritas18

Om du vill ha gratisversionen, så behöver du en invite. Fördelen är ja, att den är gratis men nackdelen är att det kan vara lite jobbigt att behöva leta efter en invite + att det är reklam mellan låtarna.

Annars kan du köra med premium kontot. Du behöver ingen invite men det kostar 99kr / månad. Har premium själv och det är värt det eftersom du då kan ha spotify i mobilen och ladda ner dina playlists och kan lyssna på de utan att behöva vara uppkopplad (kan du också göra på datorn)

Skulle rekommendera premium ;)

• Birgitta2
    paulii skrev 2010-10-20 11:36:58 följande:
    Om du vill ha gratisversionen, så behöver du en invite. Fördelen är ja, att den är gratis men nackdelen är att det kan vara lite jobbigt att behöva leta efter en invite + att det är reklam mellan låtarna.

Annars kan du köra med premium kontot. Du behöver ingen invite men det kostar 99kr / månad. Har premium själv och det är värt det eftersom du då kan ha spotify i mobilen och ladda ner dina playlists och kan lyssna på de utan att behöva vara uppkopplad (kan du också göra på datorn)

Skulle rekommendera premium ;)
    Nej, man behöver inte längre bli inviterad. Jag har precis laddat ner spotify - och den funkar alldeles utmärkt. Googla på spotify ts, ladda ner tar bara ett par minuter.
  • Veritas18
    Birgitta2 skrev 2010-10-20 11:41:47 följande:
    Nej, man behöver inte längre bli inviterad. Jag har precis laddat ner spotify - och den funkar alldeles utmärkt. Googla på spotify ts, ladda ner tar bara ett par minuter.
    Men det är Spotify free du syftar på. Då kan man lyssna på max 20 tim per månad.
  • Birgitta2
    paulii skrev 2010-10-20 11:45:54 följande:
    Men det är Spotify free du syftar på. Då kan man lyssna på max 20 tim per månad.
    Ooops - stämmer det? Ok, då har jag inte så många timmar kvar att lyssna på. Tack för upplysningen.
  • Veritas18
    Birgitta2 skrev 2010-10-20 11:47:21 följande:
    Ooops - stämmer det? Ok, då har jag inte så många timmar kvar att lyssna på. Tack för upplysningen.
    Inga prob ;) Skulle dö med bara 20 tim! haha
  • Anova

Det finns fyra variantera av Spotify, två gratis och två som kostar..

Gratisversionerna är:
    Spotify Open har en begräsning på 20 timmars speltid i månaden, men här är det bara att ladda hem och köra.
    Spotify Free har inga begränsningar för hur mycket man får spela i månaden men här behöver man en en invite för att använda.
    Båda gratisversionerha har reklam, men jag vill inte påstå att det är reklam mellan varje låt, snarare var femte-tionde i alla fall i Spotify free. Du har möjlighet att ta med dig ditt konto utomlands men bara i 14 dagar.

Betalversionera är:
    Spotify Unlimited, 49 kr mån,  i versionen finns ingen reklam och du kan ta med dig ditt spoitfykonto utomlands utan begränsningar.
    Spotify Preminum, 99 kr mån. denna version har precis som unlimited ingen reklam, dessutom finns det möjlighet att använda premium i iphones/smartphones (android, symbian och windows mobile tror jag), du kan använda det i viss hifi-system, du har möjlighet att lyssna off line på dina playlist, du har lite bättre ljudkvalitet, dessutom kan du få möjlighet att lyssna på skivor innan de släpps osv.

Allt beror på hur mycket du vill lyssna, var du vill lyssna (t.ex. i mobilen eller nöjer du dig med datorn) osv.
    Själv har jag den Free, den kräver visserligen en invite (det var inga problem att få på om man frågar på forum). Har inget emot  reklam, jag har upptäckt en hel del bra band genom reklamen..

• MaryD

Tack för svaren  

För mig är det bara lyssna via datorn som gäller, så då lutar det åt Free-versionen då    

• MaryD
    caemla skrev 2010-10-20 20:47:35 följande:
    Jag har en invite om du vill ha:)?
    Hemskt gärna! Kan dock inte godkänna/installera förrän till helgen...
  • MaryD
    caemla skrev 2010-10-20 21:17:00 följande:
    Det ska nog gå bra ändå. Behöver din mailadress bara så skickas den dit=)
    Tack    Du kanske kan skicka den till mig på mailen här på Familjeliv?
Svar på tråden Kan ni hjälpa en Spotify-oskuld, tack?