Det finns fyra variantera av Spotify, två gratis och två som kostar..
Gratisversionerna är:
Spotify Open har en begräsning på 20 timmars speltid i månaden, men här är det bara att ladda hem och köra.
Spotify Free har inga begränsningar för hur mycket man får spela i månaden men här behöver man en en invite för att använda.
Båda gratisversionerha har reklam, men jag vill inte påstå att det är reklam mellan varje låt, snarare var femte-tionde i alla fall i Spotify free. Du har möjlighet att ta med dig ditt konto utomlands men bara i 14 dagar.
Betalversionera är:
Spotify Unlimited, 49 kr mån, i versionen finns ingen reklam och du kan ta med dig ditt spoitfykonto utomlands utan begränsningar.
Spotify Preminum, 99 kr mån. denna version har precis som unlimited ingen reklam, dessutom finns det möjlighet att använda premium i iphones/smartphones (android, symbian och windows mobile tror jag), du kan använda det i viss hifi-system, du har möjlighet att lyssna off line på dina playlist, du har lite bättre ljudkvalitet, dessutom kan du få möjlighet att lyssna på skivor innan de släpps osv.
Allt beror på hur mycket du vill lyssna, var du vill lyssna (t.ex. i mobilen eller nöjer du dig med datorn) osv.
Själv har jag den Free, den kräver visserligen en invite (det var inga problem att få på om man frågar på forum). Har inget emot reklam, jag har upptäckt en hel del bra band genom reklamen..