• minty86

Vilket SF mått har/hade ni i vecka 35-36?

Undrar om mitt sf mått är större än vänligt, var hos bm i måndags (v. 35+4) och då hade jag 34 cm... är bebisen ovanligt stor då eller? *rädd*

• Svar på tråden Vilket SF mått har/hade ni i vecka 35-36?
  • Busymommy

förresten jag låg på lite mer än medelkurvan, så det ska väl vara en medelstor bebis?

• minty86

jo den ligger ju lite över... men du tror inte man behöver vara orolig? 

• Anna J01

Jag låg också på 34 då.
    Ut kom en bebis på 2930 g i v.39 så det va en liten bebis. SF måttet säger inte riktigt hus stor bebisen är. Det beror mycket hur den ligger och hur mycket fostervatten man har. 

• minty86

Ok, tack Anna J01! Kändes skönt att höra... börjar bli lite nojjig över att den lill* inte e så liten :P

• Little me

32cm i v 35, och jag ligger mitt på kurvan :)

• Archandra

Var hos BM idag i v 35 +1 och mitt sf-mått är 34,5, dvs lite över medelkurvan. Barnet är däremot litet och jag ska på ett till TUL om två veckor för att kolla att den växer som den ska.

• Mållgan

jag hade 34 i v 33+2 och låg väl över kurvan (har legat över hela tiden). Var på tul v32 och då var bebisen -4% totalt på tillväxten (vilket var helt normalt) och beräknades väga ca3400 vid bf.
    Men det är fem veckor kvar så vi får se..
    Men jag har ju förstått att stort sf-mått INTE per automatik behöver betyda stor bebis, utan kan bero på hur barnet ligger, hur mycket fostervatten man har etc.
    Det är väl bara och vänta och se, men jag förstår dig, jag oroar mig också lite ändå..

• Mållgan

sen kan det förresten variera rätt mycket mellan vem som mäter, vid ett bm-besök mätte två olika mig och det skiljde 2 cm mellan deras mått!

• Ida 84

Jag var och mätte idag.. V. 34+4 och Sf har stuckit iväg till 39 cm..Förvånad Sedan mätte hon om en gång till och kunde "dra ner det" till 38 cm.. Så nu blir det TUL för att se om det är en stor bebis eller bara mycket vatten...

• Mållgan

Kom just från bm, är idag i v 36 (35+2) och sf-måttet var 35. Ligger fortfarande på övre "normalkurvan". =)

Svar på tråden Vilket SF mått har/hade ni i vecka 35-36?