• Här och nu

Om någon stormar in på förlossningen

Detta hände en vän till mig. Hennes man ringde hennes mamma och sa att förlossningen drog ut på tiden, men att allt var bra. Plötsligt stormar hennes mamma in i förlossningsrummet, hur det nu kunde hända. Min kompis var omtöcknad av smärta o lustgas, men fick berättat för sig att hon vrålat: Ut härifrån för helvete, kärring! och så hade hon sparkat sin mamma. Är säker på att jag gjort nåt liknande, förutom att sparka o kanske svära, men hade iaf bett personalen att ta ut henne. Hur tror ni att ni gjort?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-20 14:00
    Menar givetvis om man inte planerat att nån skulle komma in, ifall det tog tid.

• Svar på tråden Om någon stormar in på förlossningen
  • Hannah76

Hade nog inte gjort så mycket. Min mamma och bonusgpappa väntade utanför, och kom in när det var klart.

• shitvadjaghatar

Eftersom jag har haft folk i förlossningsalen och planerar att ha en jobbarkompis med även denna förlossning så skulle jag nog inte bry mig nämnvärt.

Men det är klart, vill man inte ha någon där så skulle man ju bli skitsur.
    konstigt att personalen lät henne gå rakt in, men det vet man ju ingenting om egentligen.

• BängtRagnhild

Jag hade blivit överlycklig och tagit emot henne med öppna armar. Sen hade hon kunnat förlösa sitt eget barnbarn.

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • mupparsmupp

hade blivit skit förbannat på min mamma och antagligen skrikit att kärringen skulle ut. och sedan inte låta henne träffa barnet på vääääldigt länge. för så gör man inte om inte fått tillåtelse att vara med...

Bebis 9 maj 2010
  • Reglementet

Sagt åt henne att gå.

Hade också blivit förvånad varför hon kom dit.

*Kommersiellt budskap*
  • Halkatla

Jag hade nog inte brytt mig nämnvärt. Båda mina förlossningar drog ut så mycket på tiden, så jag hade nog bara bett den instormande att byta CD eller gå och köpa lite godis åt mig.

• Naamah

Öh, jag hade inte reagerat särskilt. Det springer ju läkare och sköterskor in och ut i rummet flera gånger under förlossningens gång. Det där var något av det löjligaste jag läst, din väns reaktion alltså, grow up för fan, är allt jag tänker.

• Halkatla
    Naamah skrev 2010-10-20 13:58:15 följande:
    Öh, jag hade inte reagerat särskilt. Det springer ju läkare och sköterskor in och ut i rummet flera gånger under förlossningens gång. Det där var något av det löjligaste jag läst, din väns reaktion alltså, grow up för fan, är allt jag tänker.
    MIsstänker att förhållandet mellan mor och dotter inte var det bästa till att börja med...
  • Reglementet
    Naamah skrev 2010-10-20 13:58:15 följande:
    Fast de har ju ändå en anledning att gå in där.
    *Kommersiellt budskap*
Svar på tråden Om någon stormar in på förlossningen