• camillus

Hittar inga kläder!!!

Vad gör man när inga av mammakläderna som finns på h&m inte passar??! Jag blir jättearg när de största jag provar, L alltså, sitter nästan som ett par "ej-gravid" byxor! Vad gör man när man e lite större o inte hittar mammakläder i de vanliga butikerna?? Har normalt strlk 48 i byxor, måste man ta större "stora-kläder" då?? Känns som om att jag måste sitta isolerad hemma i vinter för jag inte kommer kunna ha några kläder att trivas i... Långt kvar men lika bra att börja kika liksom..

• Svar på tråden Hittar inga kläder!!!
  • Ulricalu

Jag har också svårt för att hitta kläder som passar. Jag är inte så stor i vanliga fall (tycker jag själv i alla fall), har strl 46/48. Har faktiskt beställt lite från H&M Katalogen, men fick ändra byxorna lite. Kolla i affärer som har kläder för lite större. Ibland kan man ha tur å hitta stora byxor som man faktiskt kan ha när man väntar. Klänningar är bra med!
    Lycka till..

• Bolla

H&M är inget bra ställe för att köpa mammakläder. Det behöver man inte vara av storlek större för att tycka Själv har jag letat begagnat via internet, bett om presentkort på mammaklädersbutiker på födelsedan och lånad av en kompis. Men aldrig att jag kunnat köpa nåt på H&M eller Lindex. De kläderna är ju inte gjorda för en gravid mage!

Lycka till..

• Jossan

jag har ett par mammabyxor hängselbyxor från ullared andra mammabyxor kan jag inte ha men så har jag strl 52-56 i vanliga fall

kram J

• ullis79

Hade problem med det i början fast tvärtom, har vanligtvis 34-36 i byxor å mammabtxor i samma sice är tajta över magen... suck...

Fattar inte hur dom tänkt sig!!

Ett bra TIPS är att köpa byxor etc på exvis Vero Moda!!!!
    Där har dom mkt med låg midja med BRED resor i midjan som sitter uppe perfekt utan problem!!!
    Jag är nu i v. 39 å kan ha dom fortfarande!! (tänker även ha dom efter)

Billigt å bra!!!

• camillus

Hittat en sida på nätet som har för större kvinnor!!! Gissa jag blev glad! Adressen dit är: www.mammaklader.tk/
    Surfa in o kika vettja! Massa annat hade dom också!

• Emma hstd

Har ungefär samma problem då även jag har 46/48 i normala fall på byxor men min lösning var Ge-kås då jag hittade "mammakläder för oss lite större", på H&M hittar jag inget. DEt är ju pyttelitet.

• babylover

Jag känner så väl igen det du skriver att inget passar. Har varit sjuk och ätit cortison så jag hade 48-50 innan jag blev gravid. Jag är 182 cm lång så det blir ett extra problem med längden! Att köpa större storlek funkar ej. Har hittat ett par beg mammatights och ett par nya på Kappahl. Köpte en mammakjol på Gekås precis innan jag testade positivt(mitten på maj). Då hade dom en del mammakäder i STORA STORLEKAR-allt var mycket bra pris. Ok allt var inte riktigt min stil men hittar man något som passar kan iallafall jag bita ihop lite

• camillus

Jag e också 182, o en halv till o med! Så jag känner ju väl till det problemet med..... Kollar ALLTID "går de här att lägga ner??" Men på den sidan jag skrev ovan så hade de faktiskt för längre kvinnor med! Värt ett besök! Kostade ju lite men de får man väl ta antar jag...

• Annni

På H & M är det svårt att hitta gravid-kläder. Provade ett par shorts, som inte gick att få över magen alls. Det såg jag redan innan jag provade, var ju inte gjorda för en stor mage.
    Jag tycker Lindex kläder är super!!!!! Det finns korta kjolar där nu i grönt och blått. Är i mjukistyg. I dessa får man verkligen plats med en jättemage. Kostade bara 199:-

• nilam

Har inte så stora problem med storlekarna, de räcker till men alla kläder sitter ju så illa. Vilken modell det än är så kanar de ned (stora som små) eller kanar upp( tröjor) och bara sitter så obekvämt!

Funderar på att snart köpa en helt ny garderob fast jag är i vecka 26 och det kanske är sista gången för mig. Får väl sälja allt billigt sen efteråt, måste ju ha något som passar även de tre sista månaderna!

Kram

• live4him

Jag är också lång, fast ganska saml coh det är inte det lättaste ens med vanliga kläder, så hur det ska gå när jag behöver mammakläder blir spännande. Men jag kan tipsa om www.longtallsally.com de har kläder för långa kvinnor. Inte så jättemånga modeller för gravida men några stycken i alla fall. Lite dyra kanske, men kvalitet!

Svar på tråden Hittar inga kläder!!!