• supermimmi

krypträning

Hej.
    Jag undrar om det är någon som kryptränar sitt barn.
    Vill gärna hjälpa min dotter att ta sig framåt, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Hon är 5 1/2 mån.
    Är det nån som har förslag, eller är jag överambitiös kanske....

• Svar på tråden krypträning
  • Fr1dlyst

Kryptränar? De tar sig väl framåt när de är redo..
    Min son ålade vid 4 månader och började i samma veva att gå upp i krypställning.. Vid 5 månader kröp han, även hans storebror kröp vid 5 månader och jag gjorde inget för att hjälpa dem.

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • La Lola

Nä, mina barn har själva fått komma på tekniken.

En del barn kryper inte överhuvudtaget (som min Alma tex).

Vid 5-6 mån började Hedda åla (Alma ålade aldrig heller).
    Hon började inte krypa förrän runt 9 mån kanske.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Pyris

Dom måste väl själva fatta galoppen, inget man kan träna dom till skulle jag tro.

• Victoris

Det börjar dom med själva när dom är redo för det. Vår son kröp dock aldrig, han drog sig framåt med armarna och sköt ifrån med benet och det började han med när han väl 6-7 månader nånting. Han började inte krypa förrän han väl kunde resa sig och gå mot möbler och då var han kanske 10 månader. Han började gå när han var 1 år.

Oscar 080709 och Matilda 091014
  • Jkpg Deluxe

...fast jag visar allt Joel ibland "hur" man kryper...inte dagligen men lite då och då...men han är inte intresserad! 

Han ålar framåt om han "måste" men annars är inget annat än att GÅ intressant! Han är 9 månader och kryper INTE! Tror inte han kommer att göra det före han går heller....han kan inte ställa sig upp själv ännu och gå iväg, men han står stadigt då jag ställer honom på fötterna och går säkert 20-30 steg framåt utan att ramla! 

• elinville
    Jkpg Deluxe skrev 2010-10-20 16:01:49 följande:
    ...fast jag visar allt Joel ibland "hur" man kryper...inte dagligen men lite då och då...men han är inte intresserad! 

Han ålar framåt om han "måste" men annars är inget annat än att GÅ intressant! Han är 9 månader och kryper INTE! Tror inte han kommer att göra det före han går heller....han kan inte ställa sig upp själv ännu och gå iväg, men han står stadigt då jag ställer honom på fötterna och går säkert 20-30 steg framåt utan att ramla! 
    OM han kan gå 20-30 steg så skulle jag säga att han går
    Maja 0707, Malte 1002
  • troddeduja

Jag tror inte att man kan träna fram det. Men tror absolut att man kan ge en liten skjuts om man låter barnet ligga mycket på mage och med en massa leksaker runt sig. För då kommer de automatiskt vilja ta sig fram till leksakerna.

• Jkpg Deluxe

Jag har läst att "krypträning" inte är någon idé....och det är iaf sant vad gäller vår son....han ålar på han....trögt går det...och inte tycker han särskilt mycket om det heller...men jag kan inte vara med honom JÄMT och hjälpa honom komma upp på fötterna å få gå....! Han har inte fattat än att han kanske kan ta sig upp på benen själv med hjälp av möbler...så har han heller aldrig tyckt om mag-läget....

Svar på tråden krypträning