• solen

Amma tvillingar går det?

Hej!
    Jag har fått hem videon om att få tvillingar från tvillingklubben o blev ganska nervös när dom pratade om ammning. har inte tänkt så mycket på det innan medn nu börjar det smyga upp tankar i huvudet på mig.Har hört vissa säga att det inte går att amma två barn men det såg jag ju att det gjorde. En kvinna i videon sa att man får räkna med att sitta inne o amma hela tiden i början! men jag har ett litet barn till.Hur gör man då rent praktiskt? puh, är helt förvirrad. någon som har lite goda råd o erfarnehet av detta?

• Svar på tråden Amma tvillingar går det?
  • ursul

Jag ammar ju ett barn på ett bröst så rent teoretiskt borde det ju gå att amma båda barnen samtidigt, men det är ju inte säkert...ta det när det kommer, det löser sig nog. Lycka till

• Lizza

min svägerska kunde göra det ett tag, sen blev storebror på 3 år, han hitta på massa skit å bus när hon amma dom, så dom fick flaska sen

• Den där Linn

Jag kände inte att jag kunde amma båda samtidigt...

• Helene m Olivia o Sigrid

Fast jag förstår verkligen inte hur det skulle vara enklare att flaska två bäbisar bara för att man har ett till barn! Det tar väl ännu längre tid? Värma, blanda, diska osv, allt sånt slipper man ju om man ammar.
    Äta måste de ju i vilket fall som helst, varför krångla till det?

• Lizza

hon lade dom på golvet så dom åt själva!

• bustösen

om man har en amningskudde (bananformad stor kudde) så blir det nog lättare att amma två bebisar, inbillar jag mig iallafall!

• Twins 2

Jag ammade mina tvillingar i 4mån samtidigt, se till att ha en bra stor kudde ex ammningskudde under så du kan sitta skönt. På BB hjälper dom dig att komma i gång. Min rygg pallade inte med och tjejerna ville ligga och snutta på nätterna och det gick inte så bra med båda hängande i brösten när man behöver den sömn man får i början. Det kommer att gå jätte bra.undrar du över ngt skriv på bara jag kanske kan hjälpa lite.

• Den där Linn

Helene o Olivia:

Klart det är lättare att flaska två bebisar när man har ett till barn. De äter ju själva då och man har händera över till annat!

• Pyret05

Grattis till tvillinggraviditeten!
    Jag ammar mina samtidigt men på natten tar jag de en och en för de vaknar vid olika tider då. Jag har inte fler barn så för mig går det bra men om du har ammat det barnet du har nu så kommer du nog snabbt in i det. Du sparar absolut mest tid på att ta dem samtidigt även på natten.

Jag hade en besvärlig start (min ena tog inte bröstet de första 3 veckorna) så jag ger ersättning efter amningen 0-2 ggr/dag för min mjölk räcker inte till riktigt hela vägen. Jag får amma ofta för att de ska klara sig på så lite ersättning men jag märker inte av att det är ofta för de dricker så fort.

Lycka till!

Svar på tråden Amma tvillingar går det?