• kattis123

En pergo tjej som väntar på BIM..

Hej på er!

Har käkat min första pergo kur, har kännt av ÄL och testat positivt. Nu på fredag är det dags för progesteron prov och sedan den oändliga långa väntan på BIM...

Eftersom jag alltid har väldigt oregelbunden mens så e de svårt att tajma men på fredag nästa vecka är det dag 28 så någon gång veckan efter kanske jag kan testa!

Hur har ni det? Någon som sitter i samma båt som mej ?

• Svar på tråden En pergo tjej som väntar på BIM..
  • LisaTott2012

Hej!

Har själv tagit pergo i 3 omgångar nu. Har du varit inne för vul och sett ägg? hur stort var det?
    Har själv haft ojämn cykel på mellan 27-43 dagar...
    Nu med pergo så har jag varit regelbunden!
    Haft bra ägg med dubbel dos pergo, 20-22 mm och fått ovitrelle spruta för att ägget ska mogna och lossna på dag 16 när jag gjort vul. (enkel dos gjorde inte så mycket för mig)
    Hur mycket äter du?

• Taggiz

Hejhej!

Jag har precis varit inne på VUL för att kika nu efter min tredje kur pergo. Tidigare har jag bara haft ett ägg som lossnat men denna månaden var det två på väg! Jag får nog äl i helgen så sedan blir det till att vänta igen. Hoppas på tredje gången gillt!

• LisaTott2012
    Taggiz skrev 2010-10-21 12:12:52 följande:
    Hejhej!

Jag har precis varit inne på VUL för att kika nu efter min tredje kur pergo. Tidigare har jag bara haft ett ägg som lossnat men denna månaden var det två på väg! Jag får nog äl i helgen så sedan blir det till att vänta igen. Hoppas på tredje gången gillt!
    Hoppas hoppas!!
  • kattis123

Hej

Jag har ätit enkelkur nu, var inte på VUL dag 12 och hade då två ägg, ett var 15 och ett var 10. Dag 16 (tror jag det var) fick jag glad gubbe på ÄL test

Imorgon är de dags för prog prov så då får vi se hur värdet är, hoppas på bra ägglosnning. Tidigare har jag aldrig ens fått glad gubbe...så de e skönt att de att pergo fungerar på de sättet!

HAr kännt de senaste dagarna att de värket lite i äggstocknarna eller i nedre magen i alla fall....kan undra vad de e?!?!

Vi har i allafall sexat på varje dag! så jag hoppas inerligt på ett Plus nu!!!Glad

• Taggiz

Det var lite lustigt för mig, vi har försökt i tre år, och då och då har jag använt äl- test då jag haft oregelbunden mens. Ibland har jag helt missat att kunna testa då jag trott att jag haft äl (reste mycket i mitt förra jobb) men ibland när jag testade fick jag utslag på stickorna. Men jag kan omöjligt ha haft äl alls på många år enligt min läkare. Så det är lite knepigt.
    Men nu har jag haft jättestarka värden på mina prog- test på sjukhuset :) :)

Hoppas du också får bra värden på ditt test! Men det blir det säkert då du fick en glad gubbe på äl- testet!

Värken kan ju va att de delarna i din kropp arbetar. Jag får en hemskt äl- värk, så till den grad att jag är sängliggandes en hel dag.

• LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-10-21 13:17:17 följande:
    Hej

Jag har ätit enkelkur nu, var inte på VUL dag 12 och hade då två ägg, ett var 15 och ett var 10. Dag 16 (tror jag det var) fick jag glad gubbe på ÄL test

Imorgon är de dags för prog prov så då får vi se hur värdet är, hoppas på bra ägglosnning. Tidigare har jag aldrig ens fått glad gubbe...så de e skönt att de att pergo fungerar på de sättet!

HAr kännt de senaste dagarna att de värket lite i äggstocknarna eller i nedre magen i alla fall....kan undra vad de e?!?!

Vi har i allafall sexat på varje dag! så jag hoppas inerligt på ett Plus nu!!!Glad
    Hoppas på plus!!
    När hade du ÄL?
    När jag haft ÄL har jag värk i äggstockarna i 2-3 dagar...
    Har fått ovitrelle oxå så jag hoppas på plus jag med!!
  • kattis123

Jag tor det var i lördags som jag plussade eller om det var i söndags...minns inte och jag som brukar vara så duktig med att skriva upp i kalendern....jaja...

Har någon av er fått barn med hjälp av pergo innan? Eller är det första?

• Taggiz

Tovalisa: Varför fick du sprutan? Gick det inge bra med bara tabletterna?
    Dom pratade om den där sprutan med mig också, men jag har fått sånt starkt
    utslag vid prog. testerna så jag har inte fått någon.

• LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-10-21 13:34:06 följande:

Jag tor det var i lördags som jag plussade eller om det var i söndags...minns inte och jag som brukar vara så duktig med att skriva upp i kalendern....jaja...

Har någon av er fått barn med hjälp av pergo innan? Eller är det första?

har inga barn sedan tidigare, enorm längtan!
  • LisaTott2012
    Taggiz skrev 2010-10-21 13:35:33 följande:
    Tovalisa: Varför fick du sprutan? Gick det inge bra med bara tabletterna?
    Dom pratade om den där sprutan med mig också, men jag har fått sånt starkt
    utslag vid prog. testerna så jag har inte fått någon.
    Ovitrellesprutan får jag för att ägget säkert ska lossna, alltså få en "skjuts" i rätt rikting.
    Pergotime gör att jag får ordentliga ägg, innan hade jag ÄL väldigt sällan, med små ägg, runt 16 mm. Nu är de mellan 20-22mmSolig.
Svar på tråden En pergo tjej som väntar på BIM..