• MissR

Flygning och bihålsinflammation?

Igår fick jag konstaterat en kraftig bihålsinflammation och har fått antibitoka mot detta. På fredag morron skall min man och jag på en weekendresa och skall flyga. Jag har fått klartecken från läkaren att flyga om symtomen är lindrigare, men han kunde ju inte ge några garantier för hur det kommer kännas.

Någon som flugit med bihålsinflammation? hur kändes det? blev det mycke värre?

Är en kort resa på 1½ timme, men det är väl start och landning som är värst.

Hur hade ni gjort?
    Rest?
    Eller stannat hemma?

Vi har tyvärr inget avbeställningsskydd då detta var en väldigt billig resa....

• Svar på tråden Flygning och bihålsinflammation?
  • IsDimma

Jag har. När jag får bihåleinflammation så blir jag i uselt skick varannan dag. Varnnan dag mår jag hyfsat. Jag hade tur att flyget gick på en hyfsad dag. Jag flög från Irland till England. Sen från England till stockholm och så stockholm till Göteborg. Jag var totalt slut när jag väl kom fram. Men faktum är att eftersom det var på en hygglig dag så hade jag inget extra ont i öronen eller så så det kan gå bra.

• MissR

Åhhh jag hoppas det går bra=)
    Jag mår lite bättre idag än igår och har ju hela dagen i morron också på mig att bli ännu bättre=)

• IsDimma

Ja, du har ju varit och fått medicin. Det hade inte jag. Jag hade varit sjuk länge dessutom. Så det går säkert bra för dig

• MissR

Mmm, jag har varit sjuk i kanske 2 veckor innan jag gick till läkaren, så dom sa att det var ganska illa. Men som sagt jag känner mig redan lite bättre=)

• Marie30

Jag har flugit med bihåleinflammation. Är ledsen att säga det men jag gör aldrig om det. Start var ok men landning fruktansvärd. (Men du har ju fått antibiotika och kan dopa dig med nässpray och annat?)

Svar på tråden Flygning och bihålsinflammation?