Väcka någons sexualitet, går det?
Jag och min fru är strax över 30, två barn. Vi har varit tillsammans i över 10 år. Allt funkar jättebra förutom sexet. Max 1 gång i månaden... Känns det igen.... ? Ja, här är ytterligare en tråd på ämnet.
Det jag har försökt under lång tid är att förändra hennes syn på sin egen sexualitet. Att hon vågar ta för sig mer. Jag tror det kan väcka lite mer lust till att vilja lite oftare.
Som det är nu så vill hon inte prova några nya idéer utan det blir rätt så trist. Gör jag någonting utanför "ramarna" (hennes ramar) så blir hon stel och vill avbryta. Hon har aldrig provat oralsex (pga. en bild hon såg för över 10 år sedan *suck* ) och hon vill helst inte ge mig ett "handjobs", har hänt 4-5ggr totalt efter tjat från min sida. Jag har pratat mycket om detta, nästan sönderpratat, så jag vet inte hur jag skall gå vidare. Hon själv säger att hon är nöjd så som det är nu. "Jag är inte så vild av mig" säger hon...
Kan man väcka någons sexualitet? Hur gjorde ni i så fall? Jag har provat mycket, massage, bubbelbad, p0rnmovies, sexleksaker, lugnt o stämningsfullt, barnfritt ... you name it. Men det blir bara en gång - hon saknar det inte mer efter det.
Jag är helt säker på att hon skulle vilja mer om hon vågade mer. Det är mitt hopp i alla fall... men jag vet inte hur jag skall göra längre.