• Anonym (finns det hopp?)

Väcka någons sexualitet, går det?

Jag och min fru är strax över 30, två barn. Vi har varit tillsammans i över 10 år. Allt funkar jättebra förutom sexet. Max 1 gång i månaden...  Känns det igen.... ?  Ja, här är ytterligare en tråd på ämnet. 

Det jag har försökt under lång tid är att förändra hennes syn på sin egen sexualitet. Att hon vågar ta för sig mer. Jag tror det kan väcka lite mer lust till att vilja lite oftare.

Som det är nu så vill hon inte prova några nya idéer utan det blir rätt så trist. Gör jag någonting utanför "ramarna" (hennes ramar) så blir hon stel och vill avbryta. Hon har aldrig provat oralsex (pga. en bild hon såg för över 10 år sedan *suck* ) och hon vill helst inte ge mig ett "handjobs", har hänt 4-5ggr totalt efter tjat från min sida. Jag har pratat mycket om detta, nästan sönderpratat, så jag vet inte hur jag skall gå vidare. Hon själv säger att hon är nöjd så som det är nu. "Jag är inte så vild av mig" säger hon... 

Kan man väcka någons sexualitet? Hur gjorde ni i så fall?  Jag har provat mycket, massage, bubbelbad, p0rnmovies, sexleksaker, lugnt o stämningsfullt, barnfritt  ...  you name it. Men det blir bara en gång - hon saknar det inte mer efter det.

Jag är helt säker på att hon skulle vilja mer om hon vågade mer. Det är mitt hopp i alla fall...  men jag vet inte hur jag skall göra längre.

• Svar på tråden Väcka någons sexualitet, går det?
  • Anonym

Fy vad trist det låter !
    Vet du varför hon inte är intresserad av sex ? Har det alltid varit så eller har det blivit så efter att barnen fötts ?

Jag kan bara se till mig själv, men för min del så var sexlusten bortblåst under flera år. Under graviditeten & även efter. Jag trodde aldrig att den skulle komma tillbaka, MEN (!) Jag fick känslor för en manlig vän (jag är alltså kvinna), lusten väcktes till liv redan när vi skrev till varandra över nätet, när vi sedan sågs så kunde jag inte låta bli honom. Nu lever vi tillsammans & har ett helt underbart sexliv. Jag kan inte låta bli honom...

Du kanske kan prova med SMS eller mail ? Försöka trigga igång hennes lust genom skrivna ord istället för att prata om det.

Svårt att ge tips när man inte vet hur länge det varit på det här viset. Hoppas att det blir bättre för er iaf, för det lät inte alls kul !

LYCKA TILL !!

Anonym skrev 2010-10-20 17:11:16 följande:
    Fy vad trist det låter !
    Vet du varför hon inte är intresserad av sex ? Har det alltid varit så eller har det blivit så efter att barnen fötts ?

Jag kan bara se till mig själv, men för min del så var sexlusten bortblåst under flera år. Under graviditeten & även efter. Jag trodde aldrig att den skulle komma tillbaka, MEN (!) Jag fick känslor för en manlig vän (jag är alltså kvinna), lusten väcktes till liv redan när vi skrev till varandra över nätet, när vi sedan sågs så kunde jag inte låta bli honom. Nu lever vi tillsammans & har ett helt underbart sexliv. Jag kan inte låta bli honom...

Du kanske kan prova med SMS eller mail ? Försöka trigga igång hennes lust genom skrivna ord istället för att prata om det.

Svårt att ge tips när man inte vet hur länge det varit på det här viset. Hoppas att det blir bättre för er iaf, för det lät inte alls kul !

LYCKA TILL !!
    Hennes lust har aldrig varit hög någon gång.. förutom i början..då vi fick till det kanske 2-3ggr i veckan...  men aldrig utanför ramarna då heller. Sedan har åren har bara gått och gått ... 10 år nu.  När barnen kom så minskade väl lusten (två första åren) från någon gång i månaden till varannan månad.

SMS och mail har jag provat... och hon kan gå igång på det i 3-4 minuter... till nästa sak händer... "Oj, nu är det visst ett bra program på TVn" och vips så är den sexuellaladdningen som bortblåst för henne. "Va, mysa?..sex?... skojar du...  hahahahaha...du är rolig du "  :( 

Fick du någonsin tillbaka din sexlust till pappan till dina barn? Eller väcktes den först när du träffade den nya mannen? Kan lusten hålla i sig även om något/några år tror du? (tänker på förälskelsen man har i början).
  • sextiotalist

Mitt tips är att möta henne på hennes nivå, skippa allt annat, gör det inte heller så märkvärdigt, små korta stunder på morgonen eller kvällen, inga avancerade saker, små snabbisar.
    Sedan tror jag att du vet resten, bekräfta henne för den hon är, inte vem du vill att hon skall vara. Om hon inte verkar uppskatta sexiga komplimanger, så gör inte det, utan ger henne andra komplimanger.

Jag kör inte med hushållsarbetet, för jag tror inte det sitter där.

Och gör som min sambo, berätta hur mycket du älskar henne, uppskattar vad hon gör, men du saknar sexbiten, och den biten är så viktig för att du skall känna att hon verkligen älskar dig.

Nej, jag saknar inte sex, jag tycker om det när vi gör det, men personligen skulle jag kunna vara utan.

sextiotalist skrev 2010-10-20 17:53:17 följande:
    Mitt tips är att möta henne på hennes nivå, skippa allt annat, gör det inte heller så märkvärdigt, små korta stunder på morgonen eller kvällen, inga avancerade saker, små snabbisar.
    Sedan tror jag att du vet resten, bekräfta henne för den hon är, inte vem du vill att hon skall vara. Om hon inte verkar uppskatta sexiga komplimanger, så gör inte det, utan ger henne andra komplimanger.

Jag kör inte med hushållsarbetet, för jag tror inte det sitter där.

Och gör som min sambo, berätta hur mycket du älskar henne, uppskattar vad hon gör, men du saknar sexbiten, och den biten är så viktig för att du skall känna att hon verkligen älskar dig.

Nej, jag saknar inte sex, jag tycker om det när vi gör det, men personligen skulle jag kunna vara utan.
    Tack för ditt svar.

Om du skulle helt bli utan sex, känns det inte då att du och din sambo går över till att vara väldigt goda vänner endast då?

För mig är sex viktigare än en snabbis en gång i månaden ( för det är det vi pratar om här... en gång per månad). För mig bekräftar det känslorna som jag har för min fru och som stärker relationen. Nu känner jag att vi glider ifrån varandra mer och mer.
  • sextiotalist
    Anonym (finns det hopp?) skrev 2010-10-20 18:08:45 följande:
    Tack för ditt svar.

Om du skulle helt bli utan sex, känns det inte då att du och din sambo går över till att vara väldigt goda vänner endast då?

För mig är sex viktigare än en snabbis en gång i månaden ( för det är det vi pratar om här... en gång per månad). För mig bekräftar det känslorna som jag har för min fru och som stärker relationen. Nu känner jag att vi glider ifrån varandra mer och mer.
    Nej, inte för mig, men det är viktigt för min sambo, så indirekt blir det ju viktigt för mig också, man är ju liksom två. Vi har sex 2-3 ggr i veckan ibland mer, ibland mindre, jag tar också initiativ, inte för att jag är kåt, utan för att han betyder mycket för mig.
  • jfsebastian

Jag har svårt att förstå varför inte din fru inte ser till dina behov.
    Är inte du viktig i hennes relation?

Jag vet av egen erfarenhet att utan sex så glider man isär. och det är inte sexet i sig utan allt det ger, dvs närhet, delad intimitet, bejakande, attraktion, bekräftande, nyfikenhet, känslor, fanatasier osv.

För mig är en relation utan ovan nämnda exempel, en vänskapsrelation, en som man kan ha med vem som helst, men ingen man vill ha med sin partner.

• Anonym

Uppvakta henne. Gör det romantiskt för henne utan att det slutar med sex. Att du tar på henne ska inte vara liktydligt med att "du vill" (om du kanske förstår hur jag menar?).
    Gör henne upphetsad utan att det blir något... dra ut på förspelet.

Kan vara en ide, kanske

• Sofia L

Jag tror att många gånger lägger vi ribban för högt och då blir fallet mycket värre än om vi tar det lite som det kommer. Visst gillar jag också jättemycket romantik och allt det där flärdfulla som sedan slutar i ett underbart sex. Men jag ser också gärna till reella och gör det som verkligheten ibland kräver av mig. Jag har därför inga svårigheter att gå ner på knä och suga av en man utan egen kroppslig vinning för stunden. Jag nöjer mig med att han har det bra för då får jag det också bra senare. Är jag för enkelspårig när jag tänker så?

sextiotalist skrev 2010-10-20 18:24:48 följande:
    Nej, inte för mig, men det är viktigt för min sambo, så indirekt blir det ju viktigt för mig också, man är ju liksom två. Vi har sex 2-3 ggr i veckan ibland mer, ibland mindre, jag tar också initiativ, inte för att jag är kåt, utan för att han betyder mycket för mig.
    Okej..  det känns som ni har det väldigt bra med andra ord.
  • Anonym

Det kan ju vara så att hon känner sig stressad över att du vill ta det utanför gränserna. Du kanske ska tagga ner och ta det lugnt och från hennes tempo, och vill hon ha det inom ramarna, försök först att förändra saker du kan göra inom ramarna, ställningar som du tex kan förändra under akten utan att det känns konstigt, små saker, små steg. Samtidigt så måste du ju acceptera henne och henne känslor och hon måste acceptera sina känslor. Men det värsta som finns är tjejer som har sex bara för att killen vill det men själva inte vill, för husfridens skull. Och hon ska ju inte behöva göra något hon inte vill. Ni är helt enkelt på olika nivåer. Sen kan du ju fråga dig själv vad som är viktigast för dig, sex ofta och utanför gränserna eller livet med henne och sex inom gränserna regelbundet....

Svar på tråden Väcka någons sexualitet, går det?