Suzy QX skrev 2010-10-21 19:58:39 följande:
Jodå nog har det hänt mig med. Det var värre förr dock. Har alltid haft sprutskräck och även vid vanlig sänka har jag varit påväg att svimma.
Jag har alltid förvarnat läkare och sköterskor om detta, men eftersom jag är så lugn att min nervositet inte syns så tror de mig inte förrän jag blir aldeles vit i ansiktet.
Ibland kommer det som en efter-reaktion när jag kommer ut från sjukhuset. Det svartnar för ögonen och jag kan spy.
Nu förtiden går det bättre.. iaf för mig. Mina ådror gömmer sig dock och stryper blodtillförseln så det är inte lätt få ur mig ens ETT rör. De får kämpa rätt mycket (och sticka mycket) för detta.
De brukar vilja att jag blir blodgivare efter sänkan (bra värden), men efter att försökt pressa blod till övriga prov så ger de sig.
Ah nej hon hittade inte heller någon ådra på mig,utan stack om fler gånger för att få 2 rör.. jag trodde verkligen att jag skulle spy rätt ut,men då däckade jag bara,man känner ju sig full när dom håller på och ska väcka en sen

Just det där att det kan komma efter är lite farligt ju,man ska då inte köra bil då..
Jag hoppas att värdena är bra,det här är min och makens början på en utredning om barnlöshet,så jag är jättenervös och orolig hela tiden

Well..få se då..