Lättare att bli gravid andra gången?
Har hört att det ska vara lättare att bli gravid om man varit gravid förut . Vad har ni för erfarenheter av det?
Har hört att det ska vara lättare att bli gravid om man varit gravid förut . Vad har ni för erfarenheter av det?
För oss var väl skillnaden inte så jätte stor ... första barnet blev till med en gång och andra barnet kom till den tredje månaden vi försökte.
För våran del var det verkligen skillnad när det gällde att bli gravid. Första graviditeten fick vi vänta 1 år på. Andra graviditeten blev trots att jag åt Cerazette. Tyvärr så slutade den andra i missfall.
Första blev till på en gång andra fick vi "vänta" 2 månader.
puff
Filip kom till med hjälp av Pergotime. Han är nu 10 mån och vi jobbart flitigt på att han skall få ett syskon. Vi har nu hållt på i 7 mån utan resultat.
Så jag tror inte alla har det lätt andra gången.
blev lika lätt med båda fast jag åt p-piller vi tillfällena och olika sorter,,,
men barnen är lika välkomna ändå....
För oss var det så Ella - IVF efter 4 års försök..bebben på väg...hm helt oplanerat....efter ja inga försök....vi trodde helt enkelt inte att det kunde bli o iallafall inte så snabbt....
För oss var det så ialla fall. Första barnet tog nästan två år att få till med en kort graviditet under tiden som slutade i missfall. När första barnet var 7 månader tänkte vi att om vi vill bli gravida om ett halvår är det väl lagom att börja nu... Det tog två försök så när hon var 8 månader var jag redan gravid... Har hört fler som haft det så men det gäller säkert inte alla.