• kansas

Lättare att bli gravid andra gången?

Har hört att det ska vara lättare att bli gravid om man varit gravid förut . Vad har ni för erfarenheter av det?

• Svar på tråden Lättare att bli gravid andra gången?
  • AasaC

För oss var väl skillnaden inte så jätte stor ... första barnet blev till med en gång och andra barnet kom till den tredje månaden vi försökte.

• Tingen

För våran del var det verkligen skillnad när det gällde att bli gravid. Första graviditeten fick vi vänta 1 år på. Andra graviditeten blev trots att jag åt Cerazette. Tyvärr så slutade den andra i missfall.

• KTM

Första blev till på en gång andra fick vi "vänta" 2 månader.

• Fille04

Filip kom till med hjälp av Pergotime. Han är nu 10 mån och vi jobbart flitigt på att han skall få ett syskon. Vi har nu hållt på i 7 mån utan resultat.

Så jag tror inte alla har det lätt andra gången.

• mystery woman

blev lika lätt med båda fast jag åt p-piller vi tillfällena och olika sorter,,,
    men barnen är lika välkomna ändå....

• Stora

För oss var det så Ella - IVF efter 4 års försök..bebben på väg...hm helt oplanerat....efter ja inga försök....vi trodde helt enkelt inte att det kunde bli o iallafall inte så snabbt....

• sejo

För oss var det så ialla fall. Första barnet tog nästan två år att få till med en kort graviditet under tiden som slutade i missfall. När första barnet var 7 månader tänkte vi att om vi vill bli gravida om ett halvår är det väl lagom att börja nu... Det tog två försök så när hon var 8 månader var jag redan gravid... Har hört fler som haft det så men det gäller säkert inte alla.

Svar på tråden Lättare att bli gravid andra gången?