Tips på fyllning till bullarna!
Vad har ni mer än bara deg? Jag har smör, kanel och socker men tycker det blir så torrt och tråkigt. Nu vll jag ha annnat i bullarna!
Vad har ni för smarriga förslag?
Och tack!
Vad har ni mer än bara deg? Jag har smör, kanel och socker men tycker det blir så torrt och tråkigt. Nu vll jag ha annnat i bullarna!
Vad har ni för smarriga förslag?
Och tack!
mina blir sällan torra då jag slänger in dem direkt i frysen. för en natt i påse = sega tråkiga bullar dagen efter. Jag brukar bara ha mkt socker och smör och kandel. tror du även skall kunna ha sirap.
Kanske köra på vanilj bullar
kardemumma, vaniljsocker , mandelmassa, russin, hasselnötsmassa, listan kan göras lång...
mandelmassa !!!!! mmm, blir supergott!
Jag testade rivet äpple och vaniljsocker och smör då förstås, det var gott.
blåbär eller hallon. mumms!
Kokos smör socker eller marsankräm!
Äppelmos och lite riven mandelmassa, det blir så gott. Vill man så kan man ha lite kanel på ocks¨å.
Vanliga kanelbullar med MYCKET smör och riven mandelmassa är farligt gott!
Gör oftast med riktigt smör (MYCKET), socker, vanlijsocker och kanel. Sist strödde jag på lite råsocker också
Sen har jag alltid i 1ägg/½L degspad, upplever att degen blir luftigare + att jag smälter inte smöret i mjölken till degspadet utan klickar i rumstempererat smör ned i degen.
jag gjorde ett annat recept som jag hittade inne på matklubben är så jag hade mycket smör på socker,kanel och sen 1ägg i smeten sen så delade vi 50/50 grädde och mjölk.Dom blev mer oluffiga och saftigare jätte goda
Smör, muscovado-socker, vaniljsocker (äkta) och valnötter eller mandel eller hasselnötter. Oslagbart!
Om man inte nödvändigtvis vill ha just formen av snäckor.... kan man baka ut till släta bullar... låt jäsa... trycka en grop i bullen med ett dricksglas och klicka när Marsánkräm och hallonsylt eller blåbärssylt.
Blåbär och vanilj!
Blanda mycket smör med socker och vanilj och bred på degen. Strö över blåbär(om du tar frysta låt de tina och rinna av ordentligt) Rulla ihop och skär till bullar. Lägg i formar, jäs. Gör marsan eller vaniljkräm. när bullarna jäst färdigt, tryck försiktigt ett hål mitt i bullarna och spritsa eller klicka ner vaniljkräm där.
Baka! Njut!
Mandelmassa, kanel och smör. Mums!