• Novemberstjärnan

Tips på fyllning till bullarna!

Vad har ni mer än bara deg? Jag har smör, kanel och socker men tycker det blir så torrt och tråkigt. Nu vll jag ha annnat i bullarna!

Vad har ni för smarriga förslag?

Och tack! Solig 

• Svar på tråden Tips på fyllning till bullarna!
  • EJai

mina blir sällan torra då jag slänger in dem direkt i frysen. för en natt i påse = sega tråkiga bullar dagen efter. Jag brukar bara ha mkt socker och smör och kandel. tror du även skall kunna ha sirap.
    Kanske köra på vanilj bullar

• Mrs Statham

blåbär eller hallon. mumms!

• MissLillan

Kokos smör socker eller marsankräm!

• Virriga Vera

Äppelmos och lite riven mandelmassa, det blir så gott. Vill man så kan man ha lite kanel på ocks¨å.

• Zanna1983

Gör oftast med riktigt smör (MYCKET), socker, vanlijsocker och kanel. Sist strödde jag på lite råsocker också

Sen har jag alltid i 1ägg/½L degspad, upplever att degen blir luftigare + att jag smälter inte smöret i mjölken till degspadet utan klickar i rumstempererat smör ned i degen.

• Lebocarma

jag gjorde ett annat recept  som jag hittade inne på matklubben är så jag hade mycket smör på socker,kanel och sen 1ägg i smeten sen så delade vi 50/50 grädde och mjölk.Dom blev mer oluffiga och saftigare jätte godaGlad

• musli

Smör, muscovado-socker, vaniljsocker (äkta) och valnötter eller mandel eller hasselnötter. Oslagbart!

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Ann Lee

Om man inte nödvändigtvis vill ha just formen av snäckor.... kan man baka ut till släta bullar... låt jäsa... trycka en grop i bullen med ett dricksglas och klicka när Marsánkräm och hallonsylt eller blåbärssylt.

• klyban
    Novemberstjärnan skrev 2010-10-20 19:55:46 följande:
    Vad har ni mer än bara deg? Jag har smör, kanel och socker men tycker det blir så torrt och tråkigt. Nu vll jag ha annnat i bullarna!

Vad har ni för smarriga förslag?

Och tack! Solig 
    Om du ökar upp smöret med 50% så kommer du få mycket saftigare bullar.
    Sambon som är lite fetträdd, kom på snilleblixten att halvera smöret.
    Sen satt hon och klaga på de torra bullarna och varför hon aldrig lyckas i köket.
    Så förklara för henne i bak kan man inte bara hittas på saker utan det får konsikvenser.
    Efter detta så har hon skickat på ordentligt med smör, och fått saftiga och fina bullar.

Men en som är god, men kladdig att fixa med, är äppelmos och kanel, en perfekt blandning som blir god.
    Dock om man inte har tillgång till hemmagjprt mos, så kommer nog inte detta mos smaka tillräckligt för bullarna.
  • phillipha

Blåbär och vanilj!

Blanda mycket smör med socker och vanilj och bred på degen. Strö över blåbär(om du tar frysta låt de tina och rinna av ordentligt) Rulla ihop och skär till bullar. Lägg i formar, jäs. Gör marsan eller vaniljkräm. när bullarna jäst färdigt, tryck försiktigt ett hål mitt i bullarna och spritsa eller klicka ner vaniljkräm där.

Baka! Njut!

• Kinya

Mandelmassa, kanel och smör. Mums!

Svar på tråden Tips på fyllning till bullarna!