• elektra1

Nya v75 reklamen, vad heter låten??

Hej.
    Vet någon vem som sjunger eller vad låten heter i Nya v75 reklamen, där de sitter inomhus och klappar hästar? En sorts operalåt. Himla fin.

• Svar på tråden Nya v75 reklamen, vad heter låten??
  • Anova

Det tog ett tag att hitta videon..

Stycket heter Lascia ch'io pianga, är skriven av  G. F. Händel.

Här är det min favvosångare Philippe Jaroussky som sjunger.. Underbar!

">

• elektra1
    Anova skrev 2010-10-20 21:21:20 följande:
    Det tog ett tag att hitta videon..

Stycket heter Lascia ch'io pianga, är skriven av  G. F. Händel.

Här är det min favvosångare Philippe Jaroussky som sjunger.. Underbar!

">

" target="_blank">

Tack så mycket   Har letat men inte funnit.  Phillippe var jättebra. Musik att njuta av.
  • Anova
    elektra1 skrev 2010-10-20 21:28:45 följande:
    Tack så mycket   Har letat men inte funnit.  Phillippe var jättebra. Musik att njuta av.
    Det är verkligen ett stycke att njuta av.

Den kommer från operan Rinaldo.. Tyvärr kan jag inte säga vem som sjunger i just V75-reklamen. Det låter som en sopran (en kvinna), men känner inte igen rösten.. Men det finns åtskilliga inspelningar. Malena Ernman (hon som var med i melodifestivalen med La Voix) har också gjort den (finns t.ex. på spotify).
  • elektra1
    Anova skrev 2010-10-20 21:36:07 följande:
    Det är verkligen ett stycke att njuta av.

Den kommer från operan Rinaldo.. Tyvärr kan jag inte säga vem som sjunger i just V75-reklamen. Det låter som en sopran (en kvinna), men känner inte igen rösten.. Men det finns åtskilliga inspelningar. Malena Ernman (hon som var med i melodifestivalen med La Voix) har också gjort den (finns t.ex. på spotify).
    huvudsaken att du hittade låten spelar ingen roll vem som sjunger. Underbar är den.
  • Anova
    elektra1 skrev 2010-10-20 21:38:21 följande:
    huvudsaken att du hittade låten spelar ingen roll vem som sjunger. Underbar är den.
    Så bra att du är nöjd
  • molie

Googlade efter låten i v75 reklamen och hamnade här. Den är så himla fin!

Jättefin version med kvinnoröst

• Anova
    molie skrev 2010-10-30 09:24:58 följande:
    Googlade efter låten i v75 reklamen och hamnade här. Den är så himla fin!

Jättefin version med kvinnoröst
    " target="_blank">

Ja, Hayley Westenra är duktig, hon brukar sjunga med operagruppen Il Divo. Har hört henne både sjunga opera och mer popiga låtar, hoppas hon håller på med opera och utvecklar rösten.. Hon är väldigt ung (23 om jag inte missminner mig).

Appropå stycket Lascia ch'io pianga har jag hört att den är med i trailern för Tv4+s nya serie Fruarna på Östermalm. Kanske inte rätt valt stycke eftersom texten är "låt mig begråta mitt hemska öde och låt mig sucka över min frihet. Låt sorgerna bryta mitt lidandes kedjor, för guds skull". (fritt översatt av mig som inte kan italienska). Passar inte riktigt in i den bild vi har av fruarna.
    Man skulle valt den mindre kända varianten (Händel återanvände låtar i sina opreror och bytte texter) Lascia la spina. Här med en av mina favoriter, Cecila Bartoli
    ">

Svar på tråden Nya v75 reklamen, vad heter låten??