• FruLidgren

Uppkörning i Södertälje

Nu har jag kuggat på min andra uppkörning i Farsta :( Första gången missade jag högerregeln och denna gången tyckte hon att jag hade dålig sidobevakning.
    Nu har jag en ny tid bokad men i Södertälje denna gången, fanns inga andra tider i hela Stockholm. Jag har aldrig kört därborta, det är liksom på andra sidan stan för mig (jag bor på Värmdö). Jag ska försöka åka dit i helgen men måste ordna barnvakt först.

Är det nån här som kört upp i Södertälje? Hur är uppkörarna? I Farsta tyckte jag att dom var hemska, båda gångerna satt dom knäpptysta och det kändes inte bra i bilen.

Elias 051026 Dante 081209
  • Svar på tråden Uppkörning i Södertälje
  • Jenni85

Jag körde upp i Södertälje för ett år sedan och fick en jätte gullig farbror som uppkörare.
    Jag hade tidigare kört upp i Köping, men kuggade! och inte tidigare kört i S-tälje.
    Min bror körde också upp i S-tälje och fick också en jättebra uppkörare.
    Mannen jag körde med pratade hela tiden och frågade massa och min familj, jobb och sånt så man slappnade av. Han sa också i början att han kunde va tyst om det kändes bättre.
    När vi kört klart fick jag både ris och ros av honom men blev godkänd.
    Hoppas det går bra för dig också, Lycka till!

• Dina0001

Jag körde upp i februari där. Den jag hade var bra. Jag minns inte om han pratade mycket. Jag var för koncentrerad på att köra rätt. Men det var i Södertälje jag jag hade övningskörde i.

• FruLidgren

Jag körde upp i södertälje i tisdags och klarade det! Nu susar jag runt i min fina Skoda Octavia RS :)

Elias 051026 Dante 081209
Svar på tråden Uppkörning i Södertälje