Tack för pepp!! Min barnbok är dock ingen lång en. Jag vill skriva enklare böcker för små barn i förskoleåldern. Jag har massor av ideér och roliga små berättelser att berätta från min vardag som förskollärare. Eftersom jag alltid gillar att teckna och måla vill jag då illustrera själv också med enklare bilder. Har inte så mycket tid över då jag har en liten knodd på snart året, och jobbar heltid. Men jag vill ta mig tid nån gång i veckan och bara sitta. Men jag vet ändå inte riktigt hur jag går till väga rent praktiskt. Vilket material tecknar jag bilder på? Skirver jag i word sida upp och sida ner liksom..Kommer vara ganska kortfattade menigar på varje sida och lite roliga bilder. Kommer ha mkt humor och glimten i ögat på det jag gör. Barn älskar och förstår humor mer än man tror, har jag märkt :)
Öllegård, I helgen hinner jag inte skriva..Jag ska ha dottern själv hela tiden, då sambon är upptagen. Men en kväll veckan som kommer kanske man skulle börja..PÅ RIKTIGT...Men vill ändå veta mer praktiskt hur jag går till väga.
Har skrivit mängder av texter (media på gymnasiet) små noveller, dikter, prosa, låttexter förr i tiden. Men barnbok har jag bara testat en gång tidigare..Då gjorde jag en liten kul variant och skrev för hand och målade rakt på vita sidor, Var ett projekt på universitetet. Blev ganska charmigt. Men den tekniken är ju väldigt simpel...och funkar väl inte precis..
åh hjääälp mera folk där ute :)))))