• elise mamma

olika stora pupiller?

Varför har jag fått olika storlekar på pupillerna?
    Jag har glasögon, brytningsfel och skelar på vänster öga men detta korrigeras utav prismor i glasen. Har haft ont i nacken ett tag och huvudvärk.

Jag är just nu gravid och äter blodförtunnande pga att jag fick havandeskapsförgiftning med första barnet, detta blir mitt tredje barn.

Någon som vet vad detta kan bero på?

• Svar på tråden olika stora pupiller?
  • Vårsolen

om du plötsligt fått olika storlek på dina pupiller så bör du ta kontakt med din läkare.
    jag har själv olika storlekar på mina pupiller men det har jag haft sen jag var sjuk som barn, men när jag för något år sedan var med en vän till en ögonläkare så frågade de om mina ögon och sa att om det hade varit något som kommit upp plötsligt så hade de velat undersöka det vidare.
    Hoppas jag inte skrämmer upp dig men kolla upp det för din egen säkerhets skull. 

• Moi Je Joue

i värsta fall kan du ha fått nån form av blödning, har du extra ont när du trycker hakan mot bröstet? håller med föregående, ring åtminstone sjukvårdsupplysningen, 1177

• Cia o krabaten

Kontakta husläkare eller om det är svårt att få tid, gå till en optiker som kan remittera dig, även akutremiss om det skulle behövas!
    Olikstora pupiller ska man ta på allvar! 

• elise mamma

Jag vet inte hur länge de vart olika stora, var hemma hos min mamma igår och det var hon som uppmärksamma det, hela familjen fick titta...

Min pappa har haft 4st sk 10attacker och en lättare stroke så har anlag för endel skräp.

Ska gå till min optiker idag med äldsta dottern som ska få glasögon, får ta och fråga om hon kan ta en titt på mina ögon då.

• Loth

Jag har likadant, fast jag har haft olika stora pupiller länge. Fick nyss glasögon för brytningsfel och där frågade optikern direkt om jag ammar/ammat, det förvärrade tydligen synen markant. Har åkt in 2ggr på akuten för misstänkt TIA också, men där bedömde dem bara att det var migränanfall utan huvudvärk, som optikern trodde var för att just brytningsfelet förvärrats så snabbt. Hade också ont i nacke och axlar och fick domningar samt synbortfall. Du kanske behöver ny styrka på glasögonen?

♥ Nr 1 - 2010 ♂, Nr 2 - BF 20110401 ♥
Svar på tråden olika stora pupiller?