Jag har bott i Solberga, Sulvägen sen 1992, men pappa har bott här sen 1981, jag och min store syster har växt upp här sen vi var småbarn, har gått i solbergaskolan och den är inte sämst vad jag vet, för inga gangstrar här bara roligt hade jag i skolan, och jag bor fortfarande kvar här. Jättelugnt område alla grannar är goda, nära till Solbergaskogen. Där man kan träffa på ingen, oftast går inga på stigarna och man kan få vara ifred. Många affärer här att välja emellan och det är positivt. Jag kommer aldrig flytta härifrån, stormtrivs. Polisen öppnade ett kontor i Älvsjö men la ner och flyttade efter drygt 1 år, pga bristande jobb.. Dvs ingenting händer här.. jättelugnt område. Vet inte vad Ni andra har för synpunkter, trist att du fick höra skottlossning utanför ditt hem i kristallen, men jag har aldrig bott i kristallen,, jag bor i Solbergas NAV, dvs mitten och här är alltid gÖTT. Fint folk uppfostrade , goda grannar som hejar på en, många som går omkring med hundar.. Har gått ensam hela tiden i skogen, på stigar, på gångar överallt ensam, och ingenting har hänt även under nattetid efter 2-3 am då jag kom hem sent från mitt jobb för länge sen, inga gangstrar, inga maffias... Jag rekommenderar Solberga till alla.. jag har även många kompisar här som har bott här sen år 2000, några av mina gamla arbetskompisar och ledare har bott här.. Om du skall flytta hit till Solberga rekommenderar jag något av dessa: Sulvägen, Pliggvägen, Sandalmakarbacken, men inte Kristallen, Kristallen har också Solbergas dyraste Affär. Om den finns där längre vet jag ej, men om den inte finns mer så har den gått i konkurs pga för dyrt.. 10 gånger dyrare än vanliga Konsum lol :-P Folk skriver här att det finns många alkisar här, kanske det, men jag har bara sett cirka 2 styckna under många år här så jag vet inte vad folk hittar dessa. Som sagt jag är uppvuxen här sen 1984, men pendlade mellan Östberga och här. Men efter 1992 bodde jag i Solberga permanent. Det finns dock idioter till grannar som spelar hög musik mitt i natten men såna grannar finns väl i hela världen? Till sist vill jag säga till 'Carla' att här i Sulvägen har jag aldrig hört Skottlossning, Mordförsök, Narkotika överhuvudtaget, har inte ens blivit erbjuden Narkotika av någon. Skadegörelse på cyklar kan jag gå med på men bara i Älvsjö station, inte i Solberga, och skadegörelse på bilar har jag dock aldrig sett här, men för många år sedan har jag sett en bil utan hjul och den stod under lilla bron mellan sandalmakarbacken och Sulvägen.. Aldrig någon som rycker i handtag här och porten är alltid låst, ibland låst på dagarna och det är konstigt :D Jag har haft balkongdörren öppen i flera månader i streck även på nattetid, ingen som har försökt bryta sig in här, och jag bor på bottenvåningen. Visst finns det folk som tittar in i lägenheten, men det gör väl alla i hela Sverige? Titta in i lägenheten får man inte göra dock för det är frihetsbrott och man kan anmäla personen, dock gillar de inte att man tittar tillbaka på dom. Såklart vill man inte att småbarn skall hålla på att leka i trappgången, det finns lekplats för sånt.. Många som bor här är pensionärer och en och annan småbarnsfamilj, men tror ni att busungar som skriker i trappen är okej? :-P