• Anonym (NERVÖS)

Träna på gym första gången...HJÄLP!!!

hej

Skall nu om ett par dagar med en kompis och träna på gym första gången i mitt liv. Till saken hör att jag är jättenervös, vet ingenting alls om hur grejerna funkar. Duschar man där eller hemma? Vad skall man ha för kläder? Hur fixar man kort?

Är enormt ångestladdad just nu...Varför Varför tackade jag ja?

kan någon vänlig själ lugna och peppa mig?

Hur går jag tillväga? vet ju knappt vad som finns därinne, än mindre hur man använder det....

• Svar på tråden Träna på gym första gången...HJÄLP!!!
  • Anonym
    Anonym (NERVÖS) skrev 2010-10-21 01:27:35 följande:
    hej

Skall nu om ett par dagar med en kompis och träna på gym första gången i mitt liv. Till saken hör att jag är jättenervös, vet ingenting alls om hur grejerna funkar. Duschar man där eller hemma? Vad skall man ha för kläder? Hur fixar man kort?

Är enormt ångestladdad just nu...Varför Varför tackade jag ja?

kan någon vänlig själ lugna och peppa mig?

Hur går jag tillväga? vet ju knappt vad som finns därinne, än mindre hur man använder det....
    Hej!
    Var lugn. Jag var oxå nervös och visste inte hur jag skulle göra. Jag fixade gymkort via deras hemsida och fick hem kortet sen gick jag dit och aktivera kortet. Sen började jag träna. Jag gör bara typ kondition träning där. Som cykling, löpbandet och roddmaskin sen några styrketräningar. Det finns beskrivning  på maskinerna. Det räcker med en shorts eller sport byxa och t-shirt/linne och sen bra gym skor. Jag duschar aldrig där. Jag duschar alltid hemma. Så jag åker dit och byter byxor och skor sen tränar jag.
    Vart ska du träna?

Kram
  • Anonym (NERVÖS)
    Anonym skrev 2010-10-21 01:31:22 följande:
    Hej!
    Var lugn. Jag var oxå nervös och visste inte hur jag skulle göra. Jag fixade gymkort via deras hemsida och fick hem kortet sen gick jag dit och aktivera kortet. Sen började jag träna. Jag gör bara typ kondition träning där. Som cykling, löpbandet och roddmaskin sen några styrketräningar. Det finns beskrivning  på maskinerna. Det räcker med en shorts eller sport byxa och t-shirt/linne och sen bra gym skor. Jag duschar aldrig där. Jag duschar alltid hemma. Så jag åker dit och byter byxor och skor sen tränar jag.
    Vart ska du träna?

Kram
    Sundahallen heter det...ligger i Stenungsund.

Så det finns alltså beskrivning på grejerna? Det är ju bra =)
    Hon jag skall dit med vet ju då hon tränar ganska mycket men känns så dumt att inte veta något, känns ju som att alla tränar, utom jag då =)

Funkar med typ mysbyxor och nått linne eller så första gången då? Kommer nämligen inte hinna att handla något då jag  jobbar konstant fram tills dess...
  • Anonym (=))

Jag va på ett gym första gången för ca en vecka sen med en kompis som häller aldrig hade gymmat..
    På gymmet så fanns det en tränare som hjälpte och visde oss hur man gjorde osv.
    På dom flesta maskinerna fanns det bilder på hur man gjorde övningarna

Jag brukar duscha hemma men de finns ju så man kan duscha där, men de gör man ju som man vill=)

• Anonym (NERVÖS)
    Anonym (=)) skrev 2010-10-21 01:34:45 följande:
    Jag va på ett gym första gången för ca en vecka sen med en kompis som häller aldrig hade gymmat..
    På gymmet så fanns det en tränare som hjälpte och visde oss hur man gjorde osv.
    På dom flesta maskinerna fanns det bilder på hur man gjorde övningarna

Jag brukar duscha hemma men de finns ju så man kan duscha där, men de gör man ju som man vill=)
    Vad bra, jag bor 1,5 km bort så jag kan ju gå hem som avslutning...

Brukar det vara mycket folk en fredag kväll klockan 7? Gissar att det är det.
  • Anonym (=))
    Anonym (NERVÖS) skrev 2010-10-21 01:36:40 följande:

Där jag är så är deet precis ny öppnat så de är inte alls mkt folk där (som tur är)
    Så jag har inte en aning men tror de oftast är mer folk efter kl 4 -5
  • Anonym
    Anonym (NERVÖS) skrev 2010-10-21 01:34:07 följande:
    Sundahallen heter det...ligger i Stenungsund.

Så det finns alltså beskrivning på grejerna? Det är ju bra =)
    Hon jag skall dit med vet ju då hon tränar ganska mycket men känns så dumt att inte veta något, känns ju som att alla tränar, utom jag då =)

Funkar med typ mysbyxor och nått linne eller så första gången då? Kommer nämligen inte hinna att handla något då jag  jobbar konstant fram tills dess...
    Ja det brukar finnas. Men annars kan du alltid fråga personal där men din kompis vet säkert hur man gör om hon brukar träna där. =) Jag tränar på fitness24seven i gbg. Ja det kan funka. Bara de är rena kläder. Hahaha.

Jag funderar på att ha en personlig tränare en gång som visar vad jag ska träna och hur man gör å så. Anpassar till min kropp och vad jag orkar och så. =)

Lycka till! =)
  • Anonym
    Anonym (NERVÖS) skrev 2010-10-21 01:36:40 följande:

Det beror på. Hur länge har de öppet? Runt 6-7 tiden brukar de finnas folk där men inte överfullt. Tja jag vet ju inte hur det är i stenungsund =)

På fitness24seven i gbg är det mest killar so styrketränar och kanske 5 st tjejer i tjejgymmet vid denna tiden. =)

• Anonym (NERVÖS)
    Anonym skrev 2010-10-21 01:44:14 följande:

Det beror på. Hur länge har de öppet? Runt 6-7 tiden brukar de finnas folk där men inte överfullt. Tja jag vet ju inte hur det är i stenungsund =)

På fitness24seven i gbg är det mest killar so styrketränar och kanske 5 st tjejer i tjejgymmet vid denna tiden. =)

Brukar det vara olika kill/tjej gym? *nyf*
  • Anonym (NERVÖS)
    Anonym skrev 2010-10-21 01:41:16 följande:
    Ja det brukar finnas. Men annars kan du alltid fråga personal där men din kompis vet säkert hur man gör om hon brukar träna där. =) Jag tränar på fitness24seven i gbg. Ja det kan funka. Bara de är rena kläder. Hahaha.

Jag funderar på att ha en personlig tränare en gång som visar vad jag ska träna och hur man gör å så. Anpassar till min kropp och vad jag orkar och så. =)

Lycka till! =)
    Ja det kanske vore något om jag skall fortsätta med personlig tränare...

Ja rena kläder är ju en fördel haha
  • Anonym (NERVÖS)
    Anonym skrev 2010-10-21 01:44:14 följande:

Kan tänka mig att många tränar direkt efter jobbet innan de åker hem så det kanske är lite lugnt vid sju men vad vet jag....Tänkte ringa och höra lite innan om kort och så, kompisen pratade att man kunde betala per gång också om det bara var en engånfsgrej men syftet är ju att jag skall tycka att det är kul och vilja göra om det =)
  • Anonym
    Anonym (NERVÖS) skrev 2010-10-21 01:51:19 följande:
    Kan tänka mig att många tränar direkt efter jobbet innan de åker hem så det kanske är lite lugnt vid sju men vad vet jag....Tänkte ringa och höra lite innan om kort och så, kompisen pratade att man kunde betala per gång också om det bara var en engånfsgrej men syftet är ju att jag skall tycka att det är kul och vilja göra om det =)
    Ja men då ska du testa det först. Betala först själv innan du skaffar kort. Då kan du känna efter om du vill fortsätta träna. =)

På fitness24seven finns de tjejgym och jag vet inte om det finns i alla gym. Men tror säkert det finns. Jag kan inte tala för mer än fitness24seven. =) Där jag tränar finns samma maskiner i både gymmet men tjejgymmet finns en omklädningsrum&dusch och gymmet som sagt. Det finns oxå övervakningskameror där vilket är skitbra eftersom de är öppet dygnet runt. =)
  • Anonym

Hur har de gått TS? =) Börjat träna än?

• Anonym

Ofta ingår en introduktion när man köper kort, så är man kanske några stycken som går runt och får hjälp att lägga upp ett program som är bra för en. Våga fråga och pröva dig fram helt enkelt!

Svar på tråden Träna på gym första gången...HJÄLP!!!