• Anniegirl

Gungtassar- bra/dåligt?

Tittar in från Väntar barn med en liten fråga:

Ni som använt/använder gungtassar på spjälsängen tycker ni att det var en bra investering eller helt onödigt? Har inte råd med en vagga så funderar på att köpa tassarna istället.

Någon som vet om de passar till IKEA:s Gulliver?

• Svar på tråden Gungtassar- bra/dåligt?
  • Majsan70

Vyssanlulltassarna har vart fantastiska. Vår dotter är nu strax 11 månader och de sitter fortfarande på. Så käckt att gunga om henne till sömns på natten.

• Johnna

Vi köpte dem, men har aldrig behövt dem. Många upplever de dock som mycket värdefulla! Passar till de flesta spjälsängar. man sätter fast dem genom att skruva i en skruv under i från, rakt upp i benet.

• lillsmurfen

KANON!!! Helt klart ett av våra bästa köp!

• Fyra

Vad kostar dom och var hittar jag dom??

• Addie

jag tror att de finns på babyland

• Annika31

Jag såg sådana på Designtorget Gbg för hmmm...tror det var 300:- nå't.
    Vi har det på vår säng (ingick, då vi köpte sängen begagnad av vänner). Det är jättebra, särskilt som vår dotter var van vid att somna i vagnen innan, modell "köra-vagnen-över-tröskel-tills-hon-somnar"...; - )

Finns säkert på klassiska barntillbehörsaffärer oxå.

• mjukisvicki

var in på våran lekia affär här i köping idag och här kostar dom 269kr.. lite billigare är det nog i dom större städerna.. ska köpa det så fort jag får råd!"!

• Anniegirl

Tack för svaren!

Låter som en bra grej att prova iaf. Sen om barnet inte gillar det så må det vara hänt. Verkar så himla praktiskt.

Svar på tråden Gungtassar- bra/dåligt?