• Hemlighet

När börja med fodrade skor?

Hur kallt är det ute när ni sätter på era små(1-3år)fodrade skor(vinterskor)

• Svar på tråden När börja med fodrade skor?
  • kmn2

Min tvååring har fodrade gummistövlat ft.
    Vi har köpt andra fodrade skor, men av någon anledning vill hon inte ha dem på.

Vi skall ta den dusten vilken dag som helst, då jag själv tycker att det är tillräckligt kallt för fodrade skor.

• Philippa

Jag har fodrade höstskor sedan flera veckor sedan.... vinterskorna börjar jag med när hans fötter är kalla trots höstskorna.. och de är inte kalla ännu....kanske vid -5 grader...

• Hemlighet

Jag tycker det är så svårt med skor Dottern svettas om fötterna när hon har vanliga jumpaskor/gummi stövlar på trotts att det bara är någon + grad ute.
    Men man kanske skall sätta på henne fodrade stövlar när det är -1 ute?

• eval

Vi har vinterskorna på, en del dagar är det en aning varmt om fötterna, men inte så att jag svettas. Jag köpte i solidaritetens namn ett par viking-kängor till mig också, och jag är ute samma tider som barnen, det är inte för tidigt för varma skor i stockholmsområdet än, om man är ute några timmar i sträck. Det är inte roligt att frysa om fötterna.
    När det blir kallare stoppar vi i extra sulor och tar på oss ullstrumpor, det var varmt nog för de kallaste dagarna förra vintern. (Kängorna blir kalla underifrån, iallafall när man är tung och inte proppfull av spring, men barnen får också extra sulor, ifall att min teori om tyngd och spring inte skulle stämma )
    Man fryser inte mer när det blir kallare för att man inte har lust att frysa runt nollan...
    Bland dagbarnen fryser tyvärr ungefär hälften inom en timme nu. Tråkigt att inte få leka ute för att "det inte är så kallt än".

• Salle
    Hemlighet skrev 2010-10-21 09:38:16 följande:
    Jag tycker det är så svårt med skor Dottern svettas om fötterna när hon har vanliga jumpaskor/gummi stövlar på trotts att det bara är någon + grad ute.
    Men man kanske skall sätta på henne fodrade stövlar när det är -1 ute?
    min dotter har precis samma problem lr varma fötter :)

tycker det är jätte svårt att veta vilka skor hon ska ha på sig.
    vi dock inte ännu köpt ett par fordrade skor.. Men tänkte göra det ihelgen. vet bara inte vilka. Tips???
  • Busbellan

Vi har kört med vinterskorna några dagar nu, har goretex skor så jag tycker nog inte det blir för varmt, de andas ju och det blir inte så tätt
    Fodrade gummistövlar får de bara ha så länge det är plussgrader, gummit kyle rju vid minus och det blir iskallt med stövlar

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden När börja med fodrade skor?