Ingen mens på över två månader, inte gravid. Vad kan det vara?
Hej!
Jag och min sambo planerar att skaffa familj i mitten på nästa år, vi ska iväg på en långresa först i vår och då ska vi börja vår "verkstad". Vi har alltså inga planer på att bli gravida just nu.
MEN jag har inte haft mens sen i mitten på augusti och den har alltid varit regelbunden förut. Har såklart testat mig, senast för ett par dagar sen, men alla grav. test visar negativt. Det skulle väl annars vara en möjlighet om jag ska vara ärlig, för jag vet att jag missade och slarvade med pillren bla pga tidsomställning när vi var utomlands i Augusti. Men som sagt, gravid är jag ju inte. Och dessutom skulle jag vara i typ vecka 10 nu då, så det känns ju lite osannolikt att det inte skulle ge utslag.
Hade stark mensvärk för en vecka sen, när jag skulle ha haft min mens, men ingen mens har dykt upp. Det enda blod jag har sett är några ljusa droppar som kommit efter jag haft sex runt den tiden jag skulle ha haft mens, både denna och förra månaden. Har även haft en period när jag mådde fruktansvärt illa ofta, men spydde inte, och vid ett tillfälle hade jag typ urinvägsinfektion, men som bara varade ett par timmar, sen var den borta. Magen har varit svullen som tusan i perioder, brösten ådriga och jag har fått mer flytningar än vanligt. Så jag har nästan känt mig gravid i perioder. Men nu är jag ju inte det och det kan ju lika gärna vara pms eller en effekt av att "sockersvampen" (se nedan) dör och lämnar kroppen.
Har gått ner i tid på jobbet och har precis haft semester, så det kan inte vara stress. Det enda jag har ändrat på är att jag ätit kaprylsyratabletter för att bli av med "sockersvamp", men de ska inte ha några biverkningar vad jag vet.
Får jag den inte nästa månad heller ska jag boka tid för undersökning, men jag undrar om någon har någon idé om vad det skulle kunna vara som gjort att mensen försvunnit? Någon som varit med om nåt liknande?