• Anonym

Orange/gul flytning

Är gravid i vecka 16 - & har på sistone lagt märke till att när min flytning stelnat i trosan (ja, jag vet - äckelvarning på denna) så är den gul/orange i färgen.... Så var det aldrig då jag inte var gravid... Hm?! Är det ok?

• Svar på tråden Orange/gul flytning
  • Anonym

Njae, det skulle jag nog inte tro att det är normalt, har aldrig haft det så under mina 3 grav., mycket flytningar har jag haft/har men inte den färgen, jag skulle nog för att vara på säkra sidan fråga min bm så snabbt så möjligt om detta så att det inte är nån infektion eller nåt som kan skada, bara för at vara säker, låter lite underligt...

• Anonym

jag har också flytningar som är gula och enligt min gynekolog är de helt normalt med flytningar både vita och gula det är om dom börjar lukta riktigt illa eller om du har ont som det är fara på taket då skulle jag nog remonendera dej och ringa BM för en koll så man inte har infektion..

• Anonym

De luktar inget särskilt - förutom lite syrligt - som de brukar! & ont - ja, jag har en del växtvärk... Jag  tror nog inte heller på infektion - reagerade mest på att de inte varit så gula tidigare i graviditeten men antar att det kan förändras efter hand...

• Anonym

Hej,jag som svarade först här...Luktar dom inget så är det nog ingen fara då, men jag reagerade över att du skrev orange....

• Anonym

Tja, kanske snarare ska vara starkt gul elelr i alla fall gul för att vara flytning - jmf med de vanliga genomskinliga elelr mjölkvita....

• Anonym

Jag har haft konstig flytning som va gulgrön och fick världens panik. Kopplade in barnmorska och läkare och det togs en massa prover. Men de hittade inget. Är man orolig ska man alltid kolla upp. En tröst är att jag har nu lärt mig att kroppen kan reagera konstigt vid graviditet och det behöver inte betyda något. Däremot kan va skönt att kolla upp det.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-22 18:27:43 följande:
    Jag har haft konstig flytning som va gulgrön och fick världens panik. Kopplade in barnmorska och läkare och det togs en massa prover. Men de hittade inget. Är man orolig ska man alltid kolla upp. En tröst är att jag har nu lärt mig att kroppen kan reagera konstigt vid graviditet och det behöver inte betyda något. Däremot kan va skönt att kolla upp det.
    Jag ska tillägga att det va även guloranget ett tag. Men nu har allt återgått till det normala.
Svar på tråden Orange/gul flytning