• tezz840

Gör kalops men hade ingen hel kryddpeppar...

Håller på och steker upp köttet nu och när jag kollar bland kryddorna så hade jag ingen hel kryddpeppar.. =(
    Har bara malen. Och självklart hela korn av alla andra sorter...
    Vad ska jag göra nu? Lägga i malen bara eller ska jag ta hela korn av nån annan pepparsort också?

• Svar på tråden Gör kalops men hade ingen hel kryddpeppar...
  • trollkarl

gör en buqet garnie...

• Pickeli

Kör på malen, det går hur bra som helst! Var försiktig bara så du inte kryddar på för mycket i början. Lättare att krydda upp den mot slutet med den malda varianten.

Google it!
  • Pickeli
    trollkarl skrev 2010-10-21 11:34:21 följande:
    gör en buqet garnie...
    Ja eller också det.
    Google it!
  • tezz840
    trollkarl skrev 2010-10-21 11:34:21 följande:
    gör en buqet garnie...
    vad är det för nånting?
  • trollkarl
    tezz840 skrev 2010-10-21 11:39:18 följande:
    vad är det för nånting?
    om du har ett lakan hemma som är trasigt, skär till en bit 3X3 CM typ lägg i pepparn där, knyt ihop o stoppa i det i kalopsen. kan göra det med alla kryddor. en liten pung med kryddor alltså ;)
  • okej

När är det klart?  Oskyldig 

*dreglar lite* 

• Pickeli
    tezz840 skrev 2010-10-21 11:39:18 följande:
    vad är det för nånting?
    Typ en kryddpåse, knyt ihop en bukett eller en påse med kryddorna i och ha i grytan, så kan du ta bort det sen. Men det går jättebra att köra i malen kryddpeppar också, men som sagt va lite försiktig i början!
    Google it!
  • tezz840
    trollkarl skrev 2010-10-21 11:40:31 följande:
    om du har ett lakan hemma som är trasigt, skär till en bit 3X3 CM typ lägg i pepparn där, knyt ihop o stoppa i det i kalopsen. kan göra det med alla kryddor. en liten pung med kryddor alltså ;)
    ok.. man lär sig nåt nytt hela tiden.. =)
  • tezz840
    Pickeli skrev 2010-10-21 11:41:34 följande:
    Typ en kryddpåse, knyt ihop en bukett eller en påse med kryddorna i och ha i grytan, så kan du ta bort det sen. Men det går jättebra att köra i malen kryddpeppar också, men som sagt va lite försiktig i början!
    jag kör på malen nu.. 
    tack för hjälpen =)
Svar på tråden Gör kalops men hade ingen hel kryddpeppar...