• kattengustav

Uppsagd för att dom inte kunde hitta någon halvtidstjänst till mig:(

Jobbar inom ett bemanningsföretag och blev halvt sjukskriven igår pga. foglossning. Idag fick jag reda på att dom säger upp mig för det funkar inte för dom att ha en som jobbar halvtid och inte kan lyfta tungt. Alltså så säger dom upp mig pga. min graviditet. Har inte fått någon orsak än varför jag blev uppsagd utom att dom inte hade någon halvtidstjänst till mig. Jag skulle varit halvt sjukskriven i 2 veckor. Sen hade min handläggare på bemanningsföretaget pratat med sin svägerska som utbildar sig till sjuksköterska och hon hade sagt att har foglossning väl börjat så blir det inte bättre förrän efter graviditeten är slut.
    Någon mer som varit med om detta? Hur slutade det för er? Ska kämpa för att få rätt.

• Svar på tråden Uppsagd för att dom inte kunde hitta någon halvtidstjänst till mig:(
  • VirrigaVerna

Vad tråkigt
    Får de verkligen säja upp någon under pågående graviditet?
    Är du med i facket för då tycker jag att du ska kontakta dem direkt och få hjälp.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • kattengustav
    VirrigaVerna skrev 2010-10-21 12:27:39 följande:
    www.unionen.se/UploadFiles/Dokument/Om%20Unio...

Du borde gå under UNIONEN så kontakta dem och du kan läsa vad som gäller under graviditet och föräldraledighet i länken.
    Jag är med i ifmetall och jag kommer inte sluta här, utan jag kommer kontakta faktet, vill bara ha skriftligt från min arbetsgivare varför jag blev uppsagd.
  • VirrigaVerna
    kattengustav skrev 2010-10-21 13:04:57 följande:
    Jag är med i ifmetall och jag kommer inte sluta här, utan jag kommer kontakta faktet, vill bara ha skriftligt från min arbetsgivare varför jag blev uppsagd.
    Bra!
    IF Metall är ett bra fack så du kan få bra hjälp därifrån. Lycka till!
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • kattengustav
    VirrigaVerna skrev 2010-10-21 13:06:30 följande:
    Bra!
    IF Metall är ett bra fack så du kan få bra hjälp därifrån. Lycka till!
    Tack, dom säger hela tiden att det inte är pga. graviditeten som dom säger upp mig utan för att dom inte har några halvtidstjänster. Men jag är ju halvtidssjukskriven pga. graviditeten, så hur man än vrider och vänder på det så är det pga. graviditeten dom säger upp mig.
Svar på tråden Uppsagd för att dom inte kunde hitta någon halvtidstjänst till mig:(