ÄHon åt upp hans bajs!?!?
är det normalt att hundar äter bajs? Vårt? Hunden här åt upp sonens bajs ifrån pottan innan? Normal?
är det normalt att hundar äter bajs? Vårt? Hunden här åt upp sonens bajs ifrån pottan innan? Normal?
Låter inte normalt i mina öron....
Nä ja tycker me att de låter konstigt. Hon har aldrig gjort så innan. Får nog ringa en vet o fråga.
Vissa säger att det beror på någon slags brist. Äter hunden allsidigt foder?
Det gör vår hund också. Inget konstigt alls. Hundar gillar ju ofta även kattbajs och hästbajs. Lite småäckliga djur helt enkelt. :)
Hundar äter allt möjligt underligt mellan varven. Inte alls ovanligt att de går i kattlådor och äter kattbajs om de har tillfälle. Eller andra hundars bajs. Ibland kan det bero på någon brist i fodret, av vitaminer, ibland har de bara en udda smak.
Joda, det hander... Vi (jag jobbar pa vet. klinik) far in hundar ibland som atit upp blojor(med innehall da), tamponger, bidor osv. Aven smutsiga strumpor, underklader osv. Har man en hund som ater saker inte amnade att ata, sa ska man verkligen se upp. Labradorer verkar vara bland de som ater mest knepiga saker..
Allt sant har kan ju fastna i hundens tarmar och orsaka svara problem, ibland ar losningen dyra operationer for att fa ut det som fastnat.
Hall hunden borta fran pottan.
Manga hundar ater sin egen avforing ocksa, samt rensar ev. kattlador.
Många hundar älskar människobajs. Även om det är hundar som aldrig i livet skulle äta nån annans hund, katts avföring, så råkar människobajs vara en delikatess. Tyvärr . De hundar jag haft har inte ätit avföring (förutom vår nuvarande, som åt viltbajs som liten) har flera gånger hittat männskobajs i skogen, och glatt stoppat i sig. Det är bara hem och skura tänder och nos - noga och länge. urk.
Klart hunden måste äta upp sonens bajs! Annars kan ju rovdjur märka att det bor en unge där och då komma å äta upp ungen!
Av samma anledning som tikarna äter upp sina valpars bajs!
Men eftersom ni inte vill det så¨se till att hunden inte gör det, säg nej på ett övertygande sätt, ni tar hand om analkande faror själva!
Ja, det gör nog många hundar. De flesta hundar jag har stött på gör det, retrievers är dock överrepresenterade i mitt hundumgänge. Mina hittar bajs att äta överallt, ni skulle bli förvånade över hur många människor som bajsa i skogen
Ok, tackar för svar. Då är hon inte konstig då! Egentligen blir ja inte förvånad, för hon äter ALLT!! E en matglad liten vovve :)