Exet vägrar skriva på flyttpapper mm.mm Vad göra??
Jag och min 2-åriga son ska flytta till en annan stad, 90 mil bort, för att jag har fått jobb där och för att komma närmare min egen släkt.
Exet vill inte skriva på några flyttpapper. Han vill att Sonen ska bo 2 veckor i sträck hos vardera varje månad. Det vill han att vi ska skriva ngt slags "kontrakt" på.
Till saken hör att mitt ex har hemska alkoholvanor, dricker väldigt ofta och även på vardagar.
Han har även åkt fast för att ha varit påverkad av methamfetamin. Men påstår att ha fått i sig det av misstag. Vilket jag inte tror ett dugg på.
Han har aldrig tagit speciellt mycket ansvar och oftast är det hans umgänge med sonen på hans villkor.
Jag vet inte vad jag ska göra?!!
Hade helst velat ha ensam vårdnad om sonen eftersom att jag inte känner mig riktigt trygg då han är där och jag tycker inte att mitt ex kan komma och ställa massa krav då han aldrig annars har visat speciellt mycket ansvar.
Och hur ska han kunna vara där två veckor i sträck, utan att mitt ex(pappan) ska kunna hålla sig från att dricka? Det känns OMÖJLIGT i mina ögon. Och två veckor känns väldigt länge för en tvååring då han större delen av has liv har varit med mig.
Och för att också nämna har han 3 andra barn. De två största träffar han inte alls, mamman till de 2 har ensam vårdnad (som han gick med på att skriva under) Och jag har pratat med den andra mamman till det näst minsta barnet och hon vill inte heller att deras son ska vara hos mitt ex, utan vill först att han ska börja med antabus och eventuellt pissprover.
Har säkert missat massa väsentligt. Men hur ska jag gå tillväga med allt??
Är det svårt att få ensam vårdnad?
Kan vi flytta även om exet ej skriver under papper?
Det här känns bara inte bra alls:(