• Chokladpinglan

115kr i timmen, hur räknar jag ut vad jag får ut i lön efterskatt?

Jag har sökt ett jobb där lönen var 115 kr/ tim.. jobbar torsdagar,fredagar,lördagar och söndagar.. hur räknar man ut vad man kommer tjäna i månaden?

Någon som kan hjälpa mig hur jag ska räkna ut lönen före och efterskatt?

• Svar på tråden 115kr i timmen, hur räknar jag ut vad jag får ut i lön efterskatt?
  • evelayna

nu för tiden går dom enligt någon tabell där de står att tjänar du mellan nåt och nåt så skattar man så mycket.
    min mamma som sköter lönerna på ett företag har visat mig den tabellen men förr så tror jag att iaf där så drog dom 33% i skatt.

• Veritas18

Beror på hur mycket du betalar i skatt men för tt få en överblick ta:

Timmarna x 115

Sen resultatet gånger 0,30. Sen hela summan som du fici i början minus der du fick när du tog ggr 0,30. Då räknar vi ut att du betalar 30% skatt. Ganska bra för att få ett helhetsperspektiv.

• Frontline

Ett tips är ju att du tar antalet timmar du ska jobba minus hur mycket du betalar i skatt.
    Du skriver inte hur många timmar du jobbar och skatten är olika vart du bor i landet...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Chokladpinglan

det stod bara 115kr i timen + semesterersättning.. och att man jobbat torsdag-söndagar i veckorna 43-50

• talare
    paulii skrev 2010-10-21 18:13:34 följande:
    Beror på hur mycket du betalar i skatt men för tt få en överblick ta:

Timmarna x 115

Sen resultatet gånger 0,30. Sen hela summan som du fici i början minus der du fick när du tog ggr 0,30. Då räknar vi ut att du betalar 30% skatt. Ganska bra för att få ett helhetsperspektiv.
    man kan också ta resultatet multiplicera med 0,7. man får då lönen direkt istället för att behöva subtrahera bort skatten.

ts, annars kan du räkna 115kr/h * 0,7 = 80,5kr/h efter skatt + semesterersättning. då är det lättare att hålla koll på hur mycket du tjänar dag för dag också.

isf räknar du 80,5kr/h efter skatt + semesterersättning * arbetade timmar
  • survival island
    Chokladpinglan skrev 2010-10-21 18:32:45 följande:
    Hittade annonsen på ams.se företaget hette "Aktive STaff"
    bor du i USA eller varför jobba på ett engelskt bemanningsföretag?
  • talare

förresten, semesterersättning är minst 12% på det du tjänar under din anställning/ eller på din månadslön.

80,5kr/h efter skatt + * arbetade timmar + 12%

Svar på tråden 115kr i timmen, hur räknar jag ut vad jag får ut i lön efterskatt?