• JoisH

"Tuttig"

Har en liten prins på snart 6 veckor.Han är otroligt tuttig.Det är ganska jobbigt emellanåt att han anväder mig som napp.Har försökt med vanlig napp och det funkar inte så bra. några tips till att få dom att ta nappen?Är rädd att det ska hålla på så här så länge...har svårt att få honom att somna men så länge han tuttar somnar han...

• Svar på tråden "Tuttig"
  • Melly

Det är normalt att dom vill amma typ hela tiden när dom är så små. Jag tycker inte att man kan säga att dom använder mamman som napp. Eftersom att det är mammans bröst som är originalet medans nappen är en ersättning för brösten

Dom blir trygga utav att få amma fritt eftersom att amningen är inte bara mat utan att det är lika mycket närhet och trygghet för dom. Det är dom första 2-3 månaderna som dom vill amma hela tiden och sen så ändrar det sig när dom blir lite större. Så att du kan vara lugn för att om några veckor till bara så vill din bebis inte amma jämnt Och att då så är det väl bara skönt att slippa napp. Jag vet många som ger sina barn napp som tycker det är skitjobbigt om nätterna för att som måste stoppa i nappen typ hundra gånger per natt när barnet tappar ut den.

• pao86

Har en liten son på snart 3 veckor som är likdan o använder mig oxå som napp känns det som vilket ibland kan det va lite jobbigt.....

• JoisH

Ja det är sant.Jag ska väl vara glad att han inte vill ha napp.Det kan ju bli problem med när dom ska sluta med den.Men suttar dock på sina händer ibland.
    Han har ju lite magknip (använder både minifom och sempers magdroppar) så jag var lite rädd att han skulle få mer ont i magen om han åt ofta,men Bvc sköterskan sa att det fick dom inte.
    Men det är väl bara att låta honom "tutta" så mycket han vill.Så länge han mår bra,så mår jag bra Solig

Svar på tråden "Tuttig"