• Sinne

Rosa grädde?

Hur kan man färga grädde rosa utan karamellfärg? Det ska ätas av en liiten tjej och innehållet på karamellfärgen gjorde mig inte särskilt sugen på den. Det ska på en tårta för övrigt. Tar gärna emot tips på gul grädde också :) Banan kanske, men det blir ju egentligen inte så gult?

• Svar på tråden Rosa grädde?
  • Idun

Vi brukar servera rosa grädde till rödbetssallad och sillsallad på jul- då blandar vi i lite rödbetsspad. Fast det smakar ju lite rödbeta då. Passar kanske bäst på en morotstårta

• MissLillan

lägg tinade frysta hallon i en sil och pressa ut lite hallonsaft i grädden.

• Sinne

Jag läste någonstans där det tipsades om det. Hade ju varit perfekt om det inte smakat rödbetor, för det är tyvärr inte en morotstårta :)

• minimizeMe

jordgubbar gör ju grädden rosa, så även hallon tex.

• älskarlivet81

Fast det är ju en såååå liten mängd karamellfärg som används, så det är säkert ingen fara att äta!

• Signelanta

Tänkte också rödbetsspad. Om du kokar färska rödbetor i lite vatten tror jag inte att det smakar särskilt mycket. Annars borde det ju funka med vanlig outspädd saft.

• Cad 1955

Om man låter en påse frysta hallon tina så blir det ju en del röd satf/vätska i påsen.
    Går kanske färga med, har inte testat själv.

• Queenie70

Alltså vi talar om ett par DROPPAR karamellfärg till en sats grädde.....Ta ett djupt andetag i stockholms innerstad så får du i dig mer gifter än så liksom.

• Sinne

Hallon funkar ju! Tack för tipset MissLillan! :)

älskarlivet81: Har du i och för sig rätt i! Men hon får hellre äta hallon än det tror jag. Å andra sidan är det enkelt med karamellfärg för en latmask :)

• Sinne
    Queenie70 skrev 2010-10-21 20:47:12 följande:

Alltså vi talar om ett par DROPPAR karamellfärg till en sats grädde.....Ta ett djupt andetag i stockholms innerstad så får du i dig mer gifter än så liksom.

Sicken tur vi inte bor i Sthlm :)
Svar på tråden Rosa grädde?