• Nattastrand

Kommer man ner till sin normalvikt utan träning efter en graviditet??

Cool Hej Allesammans!!
    Ja som frågan lyder: Kommer man ner till sin normalvikt igen utan träning?
    Förstår att det skulle ta längre tid utan träning.
    Jag har stannat upp och går inte ner.
    Kan vell inte säga att jag tänar.

Har läst att man kommer ner till vanlig vikt igen utan tränning. Stämmer det???

Nån som har erfarenhet??

Tack på förhandTungan ute
  • Svar på tråden Kommer man ner till sin normalvikt utan träning efter en graviditet??
  • La Lola

Nu har jag förvisso ingen normalvikt men mina gravkilon har jag gått ner inom en månad efter att barnen fötts.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2010-10-21 22:21:56 följande:
    Nu har jag förvisso ingen normalvikt men mina gravkilon har jag gått ner inom en månad efter att barnen fötts.
    utan att träna det minsta alltså.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • 4mychildren

Jag har inte heller tränat eller så utöver promenader med vagnen och jag väger väl ungefär samma som förut. Tre kilo över kanske. Men det är nog inte gravidkilon som är kvar utan för mycket godis och fika under mammaledigheten som är boven till det Skrattande

• Themis

Inte vad jag har märkt.

(tränade som faan och det var det värt!)

• Vickan I

Jag gick ner allt och lite till utan att träna ett dugg. När sonen var 6 månader vägde jag mindre än innan jag blev gravid. (Gick upp 16 kg).

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Millan77

Jag gick ner ca 10 kg efter Rasmus kom, men sen har jag ca 8 kg sen innan o sen vill jag gå ner 20kg sammanlagt. o jag har väl inte direkt tränat men jag försöker tänka på vad jag äter o dansar zumba 2 dagar i veckan hemma.

Men det händer NADA

Sen har jag en elak hälsporre som gör att jag helst inte vill stå/gå.

• Namnam

Det beror på vad du menar med att träna.
    Jag promenerade bara med vagnen och gick inte på något gym eller liknande.
    Gick ner ca15kg dock gjorde amningen också en del.

• Millan77

Men min svägerska har nästan gått ner allt kanske 5kg kvar o hon födde för 4 veckor sen med snitt, så hon har bara promenerat varje dag en liten stund.

• Maria222

Första barnet hade jag tappat alla de 24 kg som jag gick upp efter 6 månader utan att göra någonting.
    Nu med andra verkar det bli svårare... hittils är bara 15 kg (av 27 kilos viktuppgång) borta och lillen är 2 månader...

pojke 0706 och pojke 1008.
  • Nattastrand

Oj vad alla har gått ner. Jag gick upp 20 kilo under min graviditet, en vecka efter förlossningen så ramlade 10 kg av. Men det har stannat där. Var innan helt nöjd med min vikt. Så 10 kg vill jag gå ner. Det har nu gått tre månader sen min dotter föddes. Men min vikt har stannat upp sen dom 10  kg försvann.

Kan vell inte säga att jag tycker det är roligt att träna inte min grej, aldrig behöft heller.
    Går vell promenad med barnvagnen så ofta jag hinner, men det är inga större sträckor.

Har kvar väldigt mycket lul på låren och magen och underarmarna.
    Kommer det aldrig försvinna då utan träning?
    eller måste det gå ett halvår ett år?

Zuma funkar det? Går man ner mycket utav det?
    Svårt att hänga med?:)

Svar på tråden Kommer man ner till sin normalvikt utan träning efter en graviditet??