• Havsluft

Hur roligt är Pippihuset?

Funderar på att köpa Pippihuset med gubbar och allt till dottern i julklapp. Hon älskar Pippi!

Men samtidigt är jag lite rädd att det är en sådan där grej som är rolig precis i början och som sedan bara blir stående...

Ni som har Pippihuset hemma - hur mycket leker era barn med det? Tycker ni att det är värt sitt pris?

• Svar på tråden Hur roligt är Pippihuset?
  • jådåsåatt

Min dotter leker rätt mycket med det. Men det där är ju så svårt, det vissa barn gillar rör inte andra. Gillar din dotter att leka fantasilekar med figurer?

• Havsluft

Hon har egentligen inte haft några figurer än så länge, förutom ett par legogubbar. Men hon leker mycket med sina dockor, pysslar om dem och bäddar ner dem och sådär. Men de är ju lite större än pippifigurerna så det är ju inte precis samma sak.

• evolyn

Min son fick ett Pippi hus i julklapp för 2 år sen han har lekt med det mer än han nånsin har lekt med nåt annat, han älskar det trots att han tröttnat på Pippi förlängesen.

• bizzziie

Min son (4år) fick pippihuset förra julen och han leker en del med det, men han föredrar hoppetossan (tillhörande båten) tror jag. Men visst leker han med huset, alla hans pirater bor där vettja! ;)

• kixan

Fantastiskt kul tycker min 5-åring och typ alla barn som kommer hit och hälsar på. :) Hon fick det i julas och det är fortfarande väldigt poppis här hemma. Glad

A -03, F -05, BF 20/11 -10
  • Cia o krabaten

Har 3 bekanta som har det, verkar ok om man gillar att leka dockhus-lekar, dvs att de ska in i olika rum och göra saker där osv. Såklart funkar dockorna utanför.

Det negativa jag sett är att alla dessa hus gått sönder på ett eller annat sätt. Trist. 

• Tingeling83

har ej de hemma men ska köpa de på ullared , billigt där ! för min dotter ska alltid leka med de hos sin kompis och tjata hon vill ha de

♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • Folke07

Min dotter fick Pippi-huset i julklapp och leker fortfarande och ofta med det! Figurerna leker hon med i stort sett varje dag! Alla barn som kommer och hälsar på tycker också det är roligt att leka med.

• Havsluft

Tack så jättemycket för alla svar! Lite tråkigt förstås om det är vanligt att det går sönder, men i övrigt låter det ju lovande att så många barn verkar tycka om det! Tror det blir ett sådant till dottern!

• kixan
    Havsluft skrev 2010-10-22 20:25:42 följande:
    Tack så jättemycket för alla svar! Lite tråkigt förstås om det är vanligt att det går sönder, men i övrigt låter det ju lovande att så många barn verkar tycka om det! Tror det blir ett sådant till dottern!
    Vårt har iaf inte gått sönder trots att vi haft det snart ett år och det används flitigt, dock har någon stege "delat" på sig, men det är ju bara att limma ihop igen.
    A -03, F -05, BF 20/11 -10
Svar på tråden Hur roligt är Pippihuset?