• jansson77

    Ekogram till Colombia?

    Hej!
    Nån som kan förklara närmre hur ett ekogram ska vara utformat.

    Tex, om jag gör en ring med min bror + fru, ska deras barn vara med?
    Ska jag tex skriva Patrik, Jessicas brother with wife and children.

    Förresten, det kanske räcker om jag skriver på svenska eftersom det ändå översätts, hahahha

  • Svar på tråden Ekogram till Colombia?
  • miaskell

    Vi gjorde ett geogram för skojs skull under vår föräldrautbildning. Men vi har inte behövt skicka det till Colombia. Du kommer få tydliga instruktioner över vilka papper mm du ska ta fram så jag skulle nog råda dig till att inte ta fram sånt som inte behövs :)

    Det blir ändå mycket pappersjobb i slutändan!

    Har du mejlat mig din epost föresten?


  • jansson77

    Fast på riktlinjerna på AC.s hemsida står det att det ska med ??
    Vår rådgivare på AC sa att vi skulle göra det......

    Kan ni förklara hur man ska utforma det på ett ungefär.....

  • miaskell

    Det är en form av släktträd där man lite tydligare kan sätta olika relationer mellan de i trädet. Jag kommer inte ihåg om det hette ekogram eller geogram eller vad sjutton det hade för namn. Men beroende på vilket barnhem man får adoptera från så kräver de lite olika papper. Mer info om detta får ni när ni får veta vilket barnhem ni ska hämta barn ifrån. Vi hämtade från los pisingos i Bogota och de krävde inte detta dokument.


  • jansson77

    Enl riktlinjerna på AC:s sida står det ekogram.
    Vår rådgivare på AC sa att det inte var säkert att barnhettem varken krävde ekogram eller våra kompletteringar av utredningen men hon tyckte det var bättre att göra kompletteringarna redan nu så vi slipper göra det i efterhand.
    Ja, vi gjorde iaf klart allting igår och skickade in idag....så får vi hoppas på snabbt svar från vår utredare......

Svar på tråden Ekogram till Colombia?