Amazina skrev 2010-10-22 11:51:56 följande:
Nej, inte riktigt så allvarligt... Men jag har varit med om liknande grejer. Jag är spec.sjuksköterska och jobbar sedan många år på akuten. Det händer, kanske inte ofta men, då och då att man får in kvinnor med olika former av symtom som senare visar sig vara gravida. Jag frågar alltid fertila kvinnor om de är gravida mest för att inte missa det i stressen och ge ett läkemedel man inte får ge, men även för att de själva ska fundera över sannolikheten. Ibland får man som svar att "näähää, det är en omöjlighet, för jag har inte haft sex på fyra månader, eller jag äter piller, eller nej, jag kan inte få barn för jag har PCO". Och sen när man ändå är misstänksam och kollar urinen visar det sig att att de plussar och är rätt många veckor in i graviditeten. Det krävs dock att man är rätt kraftig för att man inte ska kunna se att någon är höggravid.
Men det sista måste jag protestera emot!!
Min farmor och min mor syntes det knappt nåt alls på även om de var smala som stickor! Även när de vart höggravida...
Samt känner jag en som även hon är smal som en sticka, som upplevde ungefär det som beskrivs i TS. Hon hade enorma magsmärtor, åkte in akut då de trodde det handlade om brusten blindtarm då hon kräktes och sådär...
Hon åkte hem med en liten tös efter någon vecka, fick ett kristeam första tiden på sjukhuset då hon inte förstått att hon var gravid, syntes INGENTING på denna magra varelse... Bebisen låg långt bak, men var normalstor... Ett mysterie att det inte syns, men det existerar.