• Anonym (ledsen)

Jag njuter inte av sex och har aldrig gjort det - är jag bortom all räddning??

Ja, som rubriken säger... jag har aldrig njutit av sex, dvs sex med en partner. Onani går hur bra som helst och jag får underbara orgasmer. Men med min man så känner jag... ingenting. Verkligen ingenting, förutom att det kan göra ont. Det är så trist, jag vill ju också kunna njuta!
    Någon mer som har eller har haft det så? Finns det hjälp att få? Eller är jag helt enkelt konstruerad på detta viset? Jag är väldigt ledsen pga detta och vore tacksam för lite input.

• Svar på tråden Jag njuter inte av sex och har aldrig gjort det - är jag bortom all räddning??
  • Kenneth b

Du borde väl kunna berätta för din man hur du gör när du onanerar o så kan han göra likadant?

• jejosa
    Kenneth b skrev 2010-10-22 12:41:29 följande:
    Du borde väl kunna berätta för din man hur du gör när du onanerar o så kan han göra likadant?
    precis!
    för en del tjejer ger ju inte penetrering nånting... men stimulans av mannen på annat sätt kan ju få det hela att bli trevligt ändå =)
  • Anonym (ledsen)

Jo, fast det känns ändå inte på samma sätt. Visst kan det vara lite skönt, men aldrig superskönt och aldrig att jag är i närheten av en orgasm. Det är faktiskt skönare när han masserar min rygg...

• jejosa
    Anonym (ledsen) skrev 2010-10-22 12:48:05 följande:

Jo, fast det känns ändå inte på samma sätt. Visst kan det vara lite skönt, men aldrig superskönt och aldrig att jag är i närheten av en orgasm. Det är faktiskt skönare när han masserar min rygg...

det är ju inget tvång att du ska få orgasm vid penetrering... att ni leker er fram till orgasm för er båda under hela akten är väl det som är mysigt... kan förstå att du drar dig för att ha sex med din man iom att det inte ger dig så mycket... trist för er båda... jag hoppas att ni löser det på något vänster... båda ska ju ha lika kul när man har sex =)
  • Anonym

Jag njuter inte heller direkt av själva sexet.. Tycker inte det är något speciellt med det. Visst när han är och pillar är det superskönt och orgasm fårt jag när han stimulerar klitoris. Men själva penetreringen ger mig ingenting positivt alls tråkigt nog, snarare obehag..

• Anonym

Vill bara berätta att det är du inte ensam om, jag är / känner precis likadant och har alltid gjort det.

Nackdelen är att min sambo är tvärtom och vill hela tiden och tror (såklart) att det är honom det är "fel" på.

Det har pajat hela förhållandet och naturligtvis jättetråkigt, men vad ska man göra när det gör ont? Bara bita ihop tycker inte jag känns ok heller.

Kan tyvärr inte råda dig till något men jag hoppas att allt löser sig för dig/er.

Kramar

• Svardh
    Anonym (ledsen) skrev 2010-10-22 12:32:57 följande:

Ja, som rubriken säger... jag har aldrig njutit av sex, dvs sex med en partner. Onani går hur bra som helst och jag får underbara orgasmer. Men med min man så känner jag... ingenting. Verkligen ingenting, förutom att det kan göra ont. Det är så trist, jag vill ju också kunna njuta!
    Någon mer som har eller har haft det så? Finns det hjälp att få? Eller är jag helt enkelt konstruerad på detta viset? Jag är väldigt ledsen pga detta och vore tacksam för lite input.

Tänder du på din man då, så du inte är lesbisk men inte har förstått det ännu???
  • lilja87

Har ni provat med leksaker? Jag brukar stimulera klitoris med en leksak medans min man penetrerar. Det ger härliga orgasmer! Sen måste du också vara ordentligt upphetsad, annars blir du nog inte våt nog och då kan det göra ont. Det gäller att ha ordentligt med förspel.

• Anonym
    Svardh skrev 2010-10-26 00:13:03 följande:
    Tänder du på din man då, så du inte är lesbisk men inte har förstått det ännu???
    Man kan ju vara mer eller mindre asexuell utan att för den sakens skull vara lesbisk. Jag kan tända på män. Första gången vi har sex. Men efter det är det tråkigt. Och jag får sällan orgasm vid sex. Men jag tänder ännu mindre på tjejer så lesbisk är jag inte.
  • Fröken Lilo

Jag undrar samma sak som Svardh, tänder du på din man och blir kåt av honom? Om problemet bara är att du inte kan komma av endast penetrering så föreslår jag att du själv smeker dig under tiden som han är inne i dig, på samma sätt som när du onanerar, alternativt visar honom hur du vill att han ska ta på dig. Män är inte tankeläsare!

• Ludde

Om du kommer vid egensex måste det ju handla om antigen fel Karl eller någon låsning som du kan få hjälp med. Investera den tid och ork det krävs, kolla runt på nätet, sök läkare/ någon annan som kan detta.

• Ludde

Eller så kan det handla om att du kanske har vissa fantasier när du är själv men att i verkligheten får du inte det som får igång dig. Exempelvis dominans, smisk, sex med publik eller vad som.

• Anonym (ledsen)

Jodå, jag tänder på min man (och nej, jag är inte lesbisk...). Har suttit och funderat om jag har fantasier som skulle få igång mig och visst kan jag längta lite efter vissa saker, men känner mig låst på så sätt att jag nästan inte vågar ta några initiativ eller ens att jag skulle våga prova något om min man föreslog det eftersom jag - trots att jag i fantasin kan njuta av sex - mest ser sex som något smärtsamt och obekvämt.
    Kanske har med våldtäkten att göra, jag vet inte.
    Och läkare, menar du gynekolog? Eller typ sexolog? Vem kan hjälpa med sådant?

• Carliitos

ha du blivit våldtagen... så kan det vara det.... men tänkte ba säga detta iaf att många tjejer kommer inte genom sex utan blir ofta händerna vid klitoris som sätter fart. haft likadan erfarenhet med min tjej och vi brukade ha sex hon tyckte om det svårt komma till det bara när jag var klar la jag mig bredivd hen kysser henner överallt, på bröst,mage, rumpa lår, smeker och tar och stimulerar tills hon ba ohh... så jävlaa sexigt det är när dem kommer... ba stönn stönn haha sorry:P men som sagt många tjejer får använda sin eller hans hand :) 

• redneck girl

ring en psykolog som du får tala ut med

Svar på tråden Jag njuter inte av sex och har aldrig gjort det - är jag bortom all räddning??