Falskt missfall?
Är i vecka 8+4 idag och för två dagar sen så hände nåt märkligt, då alldeles fruktansvärt. Helt plötsligt kände jag hur det började sippra ur mig där nere, sprang in på toan och två toalett besök senare inom tio minuter hade jag släppt ur mig massor blod och stora klumpar... Åkte till sjukhus och fick ta prover som nästa dag (igår) visade sig vara ok, de kollade hormon värdena i blodet vad jag förstod, och efter det gick jag på ultraljud där det lilla livet fortfarande fanns å hjärtat slog för fullt. En sådan lättnad!
Fick göra ett blodprov till idag som de ska jämföra med mitt förra och svaret får jag på Måndag.
Även fast jag själv såg hjärtslagen så känner jag mig så orolig för vad det kan ha varit, och om det fortfarande är en fara för barnet? Är i Australien och vård systemet här är så märkligt, skickas runt mellan olika ställen, läkare å sköterskor och ingen har ännu kunnat ge mig svar på vad som hänt, utan jag har bara bara mitt egna sökande efter svar på nätet och här hittar man ju alla möjliga olika förklaringar.
Det jag är mest orolig för är hur jag bör bete mig nu, måste jag vila för att skydda fostret eller kan jag leva som vanligt? Har en partner med bruten arm och ben och i stort behov av assistans med allt, hans två bonus barn över helgen och dessutom ska jag jobba hela Söndagen, men nu är jag alltså orolig att jag gör mer än jag borde efter vad som hänt.
Vore så tacksam om någon vet något, likande fall eller fakta/information, alla råd tas tacksamt emot. Visst förstår jag ju själv att man aldrig kan vara nog försiktig men mina åtaganden för helgen är dock inte så lätta att ta sig ur...