• TereseA

Snabbt,tips på creme fraiche sås?

Har en burk creme fraiche.Ska passa till kyckling o ris.

Tips på vad jag kan göra?..tänkte om man kunde koka upp den med mjölk och sedan krydda..skulle dte funka?

Akiim är mitt liv 071004
  • Svar på tråden Snabbt,tips på creme fraiche sås?
  • helene306
    TereseA skrev 2010-10-22 16:38:52 följande:
    Har en burk creme fraiche.Ska passa till kyckling o ris.

Tips på vad jag kan göra?..tänkte om man kunde koka upp den med mjölk och sedan krydda..skulle dte funka?
    Det funkar säkert. Jag brukar ibland göra kall currysås med creme fraiche, curry, salt och peppar.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • TereseA
    helene306 skrev 2010-10-22 16:39:50 följande:
    Det funkar säkert. Jag brukar ibland göra kall currysås med creme fraiche, curry, salt och peppar.
    ja det rätt gott..men blir inte så mycket sås kanske..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Belavon

Creme fraiche och mango chutney, underbart till kyckling, serveras nog bäst kall dock.

• Hjärtat Och Jag

Creamfrech Ketchup Lite senap Salt Svartpeppar Allt efter egen smak :)

• sär skriven

Jag brukar pressa i vitlök, ha italiensk salladskrydda i och gärna lite vitlöksdressing. Blir kanongott, nästan som pizzasås. Om man gillar kall sås då, förstås.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Hjärtat Och Jag

Den är oxå kall :P

• carbe

Vitlök, salt, peppar ( lite senap i om man vill typ 1tsk, gärna johnnys för sötman)

• a mor

Kall cremefraiche blandat med salt och curry. Alldeles lysande gott.

• MandyLane

Creme fraiche, köttbuljong, krossad rosépeppar och krossad kapris blir otroligt gott! Gillar inte ens kapris men i den såsen passar det jätte bra!

• TereseA

Tog salt,peppar,curry och sweet chili...blev rätt gott.Fast creme fraiche är godast kall till lax typ tycker jag..

Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Snabbt,tips på creme fraiche sås?