Hur mycket behöver jag pumpa ur?
Har en dotter på två månader, och ska ha barnvakt en kväll. Normalt äter hon en gång vid 21-tiden och sover sedan hela natten och vaknar först vid 6-8 tiden för att äta lite till. Hon helammas och har aldrig provat med ersättning, så jag tänkte att jag ska pumpa ur så att det ska räcka gott och väl...
Men eftersom hon helammas har jag ju ingen aning om hur mycket hon egentligen får i sig... Hur mycket borde jag pumpa ur så hon i alla fall klarar sig till vi kommer hem och hämtar henne? Hon ska inte sova borta, utan hämtar henne på vägen hem och kan då ge henne lite mer innan hon somnar om hemma igen om det skulle behövas. Hon äter normalt under dagen ganska precis var 3:e timme om hon inte somnar till på prommis med vagnen, så hon borde bara behöva ett mål mat under tiden hon har barnvakt.
När jag pumpat ur för dagsranson för min fru att kunna få mata har det varit kring 120 ml, och hon har då verkat ganska nöjd. men jag kan tänka mig att hon kanske får i sig lite mer på kvällen innan hon ska sova en hel natt... Tips någon?