• Dalton99

    Varför luktar en 1,5-åring illa ur munnen?

    Vi borstar tänderna noggrannt  två ggr/dag och använder tandkräm och ändå luktar det. Tips på varför?

  • Svar på tråden Varför luktar en 1,5-åring illa ur munnen?
  • Mela78

    Är det tänder på väg eller kanske någon infektion i hals eller mun?

  • Dalton99

    Han är visserligen lite förkyld och idag har han dreglat väldigt mycket. Kan det verkligen vara tänder som gör att det luktar? Har det inte gjort med de han fått tidigare.

  • Mela78

    Våra luktar avgrund och lite till när de är sjuka, speciellt när de har ont i halsen. Och så när de får tänder men då luktar det bara illa.

  • Minxy

    Ja fy, sonen har alltid luktat blöt hund och avlopp ur munnen när han antingen varit sjuk eller haft tänder på G.
    När tänder är på väg att bryta igenom så kan matrester ibland samlas under flikar som bildas i tandköttet. Det är ofta därifrån den äckliga lukten kommer.


  • Angel13

    hur har magen fungerat? Vid förstoppning kan det lukta illa från munnen, fick jag lära mig förra veckan.


    930618~941026~081019~BF100205
  • nelli08

    Använder h*n napp? Jag tyckte min dotter oxå gjorde det för nån dag sen, men det visade sig vara nappen som gjorde det.

  • fantasifoster

    Min son luktade väldigt illa ur munnen, dregglade som bara den. Visade sig att han hade halsfluss.
    Och sedan smittades även jag med halsfluss, och jag kan bara säga som så att jag förstår att han dregglade.
    För det var himla ont i halsen man fick.

  • vittra

    Vår tjej luktade illa när hon fick tänder, riktigt illa. Men sen också när hon är sjuk (det gör man ju själv också).

  • 201201232

    Kan också bli att det luktar illa om h*n är täppt och andas genom munnen hela natten, annars skulle jag ta och besöka doktorn för halsodling, mycket möjligt att det är bakterier.

  • Dalton99

    Fantasifoster, visade odlingen det direkt? Vi fick åka till sjukhuset i fredags för han var otröstlig och det visade sig då att han hade en halsinfektion. Dock itne halsfluss men doktorn var inte säker på han lyckats få med på rätt ställe för min son skrek så mycket. Han dreglar nåt förskräckligt, hes som bara den och verkar ha jätteont i halsen. Har dock tänder på g också så det kan ju vad det.

  • fantasifoster

    Ja, den gången visade det direkt, men någon vecka innan gjordes även en odling då, som inte visade något. Men den gången kräktes han samtidigt som dom gjorde provet, och de sa att det var inte säkert det skulle visa något då. Men nu sist så visade det direkt.

Svar på tråden Varför luktar en 1,5-åring illa ur munnen?