• elektra1

Söker recept, desireé bullar, kanel och socker med fyllning

Hej.
    Söker efter ett recept på en sorts bullar som heter desireé bullar, (de kan ha ett annat namn också)
    Det är runda bullar med fyllning, nån sorts krämig lätt fyllning som smakar vaniljaktigt. Och ovanpå är det kanel och socker. Supergoda.
    Så här ser de ut ungefär...
    Fast de jag brukar köpa är helrunda, utan skåra.
    http://3.bp.blogspot.com/_pdwHXETCAzM/TEStuW1LJEI/AAAAAAAAB3k/M4dcOK81HYc/s1600/030.JPG

• Svar på tråden Söker recept, desireé bullar, kanel och socker med fyllning
  • Mollzor

min mamma gör såna, fast kallar det för vaniljbullar.

hon gör vanlig bulldeg, och så kavlar hon ut två plattor. på den ena klickar hon vaniljkräm, lägger den andra över som lock. gör rundlar med ett glas över "kullarna". låter jäsa, och sen gräddar. sen när de har svalnat, pensla med smält smör och doppa i socker/kanel. 

• elektra1
    Mollzor skrev 2010-10-23 14:52:28 följande:
    min mamma gör såna, fast kallar det för vaniljbullar.

hon gör vanlig bulldeg, och så kavlar hon ut två plattor. på den ena klickar hon vaniljkräm, lägger den andra över som lock. gör rundlar med ett glas över "kullarna". låter jäsa, och sen gräddar. sen när de har svalnat, pensla med smält smör och doppa i socker/kanel. 
    ok, de är så goda. Men vet inte hur jag gör krämen. Det är ju inte som en vanilj/marsan kräm. Utan mycket lättare som grädde.
Svar på tråden Söker recept, desireé bullar, kanel och socker med fyllning