• Moni 79

Pergotimeätare!!

Hej !
    Söker någon  som liksom jag äter pergotime för att förhoppningsvis uppnå drömmen att bli gravid. Skulle vara skönt att ha någon att prata med, dela tankar, funderingar och rädslor med ...
    Vi har nyss "misslyckats" med vårt första pergotime försök...nu väntar ett "naturligt" försök  i november för att sen ska vi  försöka med pergotime igen i december ...

kram på er där ute som kämpar!! 

• Svar på tråden Pergotimeätare!!
  • vilms07

Hej! Provade pergotime för första ggn i sept utan plus. Nu i okt utan pergotime och mensen kom för 2 d sedan. Ska köra en ny kur i nov och hoppas verkligen att det tar sig denna gång.

Varför får du pergotime? Hur länge har ni försökt? Har ni barn sen tidigare?

Detta är 4e försöket efter mf för oss och vi har inga barn. Tar pergotime för att förstärka äl, har oftast äl under vanlig cykel också.

När har du bim/äl? Jag tror jag har äl om en dryg vecka. Dryg väntan nu med andra ord.

• Moni 79

Hej Vilmis!
    Håller tummarna för att det kommer att fungera för er i nästa kur.. i alla fall jag sätter så stort hopp på att det ska hjälpa, så jag blev oerhört besviken när det inte fungerade på en gång ( fast man kanske borde inse att det kanske inte fungerar på en gång) 

Jag och min man har försökt få barn sedan 2007, vi fick missfall i mars 2008 och i augusti 2009... Har gjort utredning, inget är fel på någon av oss, (har ägglossning och någelunda regelbunden mens) och det vi blev erbjudna till en början var pergotime...läkaren såg stora chanser för oss att lyckas med pergotime och även utan hjälp...detta för att vi faktiskt blivit gravida två gånger...

Beklagar ert missfall, vet hur oerhört jobbigt det är..har ni försökt bli gravida länge??

Jag fick oxå min mens för två dagar sen , så det är väl ungefär 12 dagar kvar till jag har Äl, ska köra med ägglossningstester den här gången hade jag tänkt...BIM borde vara runt 17 november...när har du BIM??

Hoppas du får en trevlig helg! kram 

• vilms07

jag hoppades jätte mkt på pergo förra månaden också, trodde väl nästan att det skulle vara nåt mirakelmedel. har läst att den kan göra slemhinnan tunnare och det fertila sekretet mindre/sämre...så jag är lite orolig att just jag drabbats av dessa biverkningar.

ska prova denna månad igen men funkar det inte då kanske det inte är värt att fortsätta med... hur länge ska ni prova pergo?

vi har försökt snart ett år så inte så länge kanske men det känns ju såklart som en evighet. fick mf bara några dagar efter BIM så kan nästan inte räkna det som graviditet känner jag ibland. 

ska ni prova IVF efter pergo?

vi har ÄL och BIM ungefär samtidigt då, då får vi följas !

lycka till! 

• Moni 79

Hej !!
    Nu var det ett tag sen jag skrev i tråden, tro inte att jag har försvunnit, har bara lite mycket i veckorna...Men nu är det söndag , jag är ledig och har tid och ork att skriva Glad

Vilms: Vad spännande  att vi har ÄL och BIM ungefär samtidigt, självklart måste  vi följas åt!!  Hur mår du nu?? Borde väl snart vara dax för UL för dig eller?? Spännande, lycka till!!

Jag ska börja testa med ägglossningsstickor imorgon, borde ha ägglossning någon gång nästa vecka.. Känner mig tyvärr inte alltför hoppfull att vi kommer att lyckas den här månaden heller, är nere i en liten svacka...men vi får väl se, vi måste ju försöka i alla fall!!

Jag har oxå funderat på hur länge man ska försöka med Pergo...mådde rätt dåligt psykiskt av dem och tycker att hela processen är ganska krävande , mest psykiskt då....vi har bestämt  att vi får ta det försök för försök, nästa gång blir i december..så får vi se vad som händer efter det... hur tänker ni???

Jag hoppas att jag inte kommer att behöva IVF men om vi kommer till det stadiet så kommer jag absolut att göra det..längtan efter ett barn är starkt, även om hela processen runt IVF skrämmer mig lite... 

MD77: Tack för inbjudan, ska kika in i er tråd någon dag!!

Kram 

• helena29

Jag vill vara med här! Jag har tagit andra pergotimetabletten idag. Har ätit provera innan. Har långa cykler och sällan ÄL. Därför har jag nu fått pergoptime enkelkur! Jag hoppas på pluss direkt! Även om man inte ska hoppas för mycket.
    Är det er första kur för alla?

• Moni 79

Hej Helena29
    Välkomna till oss Glad 
    Spännade med första pergokuren, håller tummarna för att ni får ett plus direkt!!   Hur mår du av tabeltterna?? Jag upplevde en viss nedstämdhet, men  så är jag rätt känslig i grunden oxå....
    Jag åt min första kur i oktober, hoppades jätte  mycket men tyvärr blev det ingen bebis den gången...nu i november kör vi "naturligt",  med ÄL-stickor , borde få ägglossning någon gång i veckan...Sen är tanken att vi ska köra en andra pergokur i december ...
    Har ni försökt länge att bli gravida??
    Lycka till!!
    Kram  

• vilms07

jag fick utslag idag på ÄL-test, glad gubbe! dock tror jag att jag drabbats av den kända biverkningen att det fertila sekretet försvunnit. har bara väldigt vattniga flytningar och dom ser inte alls spermievänliga ut! suck!
    aja, det är bara att hoppas på plus om ett par veckor men känner mig lite pessimistisk faktiskt... 

• starpix

Hej! Jag vill oxå vara med här. Har nyss ätit första pergotimekuren, hade VUL idag, allt såg bra ut, går inte in i detalj om vad jag ska göra de närmaste dagarnaFlört, BIM 20 nov.

Jag ser att flera av er tar en pergokur, sen en "naturlig" omgång och sen nästa pergokur. Varför det? Min läkare sa inget om det så jag planerar att ta pergo igen redan nästa månad om jag inte blir gravid nu. Eller har det att göra med varför man äter pergo? Jag gör det för att förstärka ÄL, har inte tagit andra piller innan.

• vilms07
    starpix skrev 2010-11-04 18:52:29 följande:
    Hej! Jag vill oxå vara med här. Har nyss ätit första pergotimekuren, hade VUL idag, allt såg bra ut, går inte in i detalj om vad jag ska göra de närmaste dagarnaFlört, BIM 20 nov.

Jag ser att flera av er tar en pergokur, sen en "naturlig" omgång och sen nästa pergokur. Varför det? Min läkare sa inget om det så jag planerar att ta pergo igen redan nästa månad om jag inte blir gravid nu. Eller har det att göra med varför man äter pergo? Jag gör det för att förstärka ÄL, har inte tagit andra piller innan.
    pergotime påverkar ju ÄL även cykeln efter man tagit dom ofta så risken för överstimulering ökar nog lite om man tar dom varje cykel. sen verkar det som att jag inte får nåt fertilt sekret under pergo-månaden och då kanske det kan funka den pergofria månaden.
    min  ÄL verkar vara förbi, inte ont i magen längre, halleluja! har haft så sjukt ont under ÄL. nu börjar den outhärdliga väntan på BIM om ca 2 veckor. 
Svar på tråden Pergotimeätare!!