• Elisabeth83

Någon som bor i Ekängen, Linköping?

Vi funderar på att flytta dit!

Undrar om det finns någon som vill berätta om hur det är att bo där ute? :) 

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Svar på tråden Någon som bor i Ekängen, Linköping?
  • Cami11a87

Bor inte där längre men har bott där i stort sätt hela mitt liv.
    Finns inget bättre ställe.. Fråga så svarar jag, vet inte riktigt vad jag ska berätta.

• Elisabeth83

Tänkte lite på hur området är? Bra dagis och skola? Bra grannskap? Om det är bökigt att det inte finns affär i närheten? Men nu har vi bestämt att flytta dit så nu hoppas vi på att det blir bra :) 

• Cami11a87

Ekängsskolan samt dagiset är jättebra, mina småsyskon gick där.. Dessutom så är en del utav lärarna som jobbar där från tidigare Rystadskolan som lades ner och de lärarna har jag själv haft och det finns inga bättre.
    Jag ha rnog aldrig träffat något otrevlig person som bor i Ekängenm ahr såklart inte träffat alla eftersom Ekängen har blivigt megastort, men kort och gott så är det jätte trevliga människor som bor där.
    VÄLDIGT mycket barn och därav barnvänligt..
    Underbart med badplatser både från brygga samt strand.
    Självklart är det skönt att ha en affär där man bor men oandra sidan så tar det 10 minuter med bilen in till stan så möjligheten att åka och handla är ju stor.
    De har ju även de senaste åren fixat cykelväg hela vägen till stan och et tar ca 30 minuter att cykla, kanonskönt på sommrarna.

Jag rekomenderar Ekängen starkt, skulle med stor glädje själv flytta dit om det inte vore för att ett hus kostar många miljoner att köpa, vi har själv funderat på att hyra, finns på Stångåstaden hyrköp, man hyr till en början och kan sedan välja att köpa om man vill.

Hur ska ni bo och vart i Ekängen?

• Elisabeth83

Låter hur bra som helst :) Det verkar vara sjukt mycket barn.. såg enbart yngre när vi var där och tittade. 

Vi ska ta just ett hyrköp som du pratade om.. Så det blir ju etapp2 av stångåstaden. På rödkålsvägen :)  Då kanske vi blir grannar :P 

• Cami11a87
    Elisabeth83 skrev 2010-10-27 18:00:06 följande:
    Låter hur bra som helst :) Det verkar vara sjukt mycket barn.. såg enbart yngre när vi var där och tittade. 

Vi ska ta just ett hyrköp som du pratade om.. Så det blir ju etapp2 av stångåstaden. På rödkålsvägen :)  Då kanske vi blir grannar :P 
    jahaa okej.. Vi har  funderat på dem och skulle gärna flytta dit men tycker att hyran är lite saftig, 10.500 och uppåt :S
  • Elisabeth83

Ja, den är så saftig att det dryper... Men vi har diskuterat nu fram och tillbaka och vi hoppas att vår dotter får det bra där ute. 

• Cami11a87

dessutom är ju denna megahyra en kallhyra, så el,värme och vatten till kommer på x antal tusen varje månad...
    Hoppas ni får det bra och trivs.

Svar på tråden Någon som bor i Ekängen, Linköping?