• Abbans mamma

Vad kan man ge en 8 månaders pojke i julklapp?

Min son är 8 månader runt jul och jag har ingen aning om vad jag ska ge han i julklapp så behöver tips. Leksaker tycker han om men jag vill ge honom nåt väldigt speciellt hans första jul. Nåt som kostar allt från 50- 1000 kr .

• Svar på tråden Vad kan man ge en 8 månaders pojke i julklapp?
  • LaMama

Jag kan rekomendera en sådan där "aktivitetsplatta" . En sådan där med massa knappar och spakar, som låter när man trycker på dem.

• ankan88

köp något som inte plingar och spelar ljud!! 
    man blir rent tokig på allt plingade!!!  
    bara ett tips  

• k girl

Om du vill ge honom något speciellt som han kan ha som minne, varför inte ett grafiskt tryck som han kan ha i sitt rum? Titta på till exempel isaform, http://www.isa.nu/shop/barnmotiv.html. Min systerson har fått Mats Hådells "Troll runt lägerelden" (http://www.konstbolaget.se/product?product_id=348165) och min son har fått en litografi av Ira Batalow som gör fina barnmotiv, kan också hittas hos konstbolaget.

Annars finns det rätt roliga saker hos trä-otto, http://www.traotto.se/, som gungdjur och träleksaker.

• sofiaellinor

Den bästa julklappen till en liten bebis tycker jag är att sätta in en summa på ett sparkonto som han kan ha när han blir vuxen.

• Abbans mamma
    sofiaellinor skrev 2010-10-23 16:29:37 följande:

Den bästa julklappen till en liten bebis tycker jag är att sätta in en summa på ett sparkonto som han kan ha när han blir vuxen.

Han har redan jätte mycket pengar på sitt konto. Allt barnbidrag går in på sonens konto så när han är 18 ska han få alla pengarna :D
  • NinaP

Min son kommer också vara 8 månader runt jul.
    Har inte hunnit tänka såå mycket men en lära-gå-vagn eller vad de nu heter ska han få då iaf. Det är vad jag kommit på.
    Men sparar den här tråden så kan jag sno ideer jag med. =)

• Toppen9

Jag funderar på ett lek-kök till min lilleman som är 8,5 mån vid jul (fast det kanske är för tidigt?)
    läragå-vagn är ju också nåt men jag tror iså fall att jag satsar på en läragå-bil då kan han ju sen åka på den med.
    Men jag har inte heller hittat "den perfekta" julklappen till honom ännu.

• LaMama
    Toppen9 skrev 2010-10-23 22:13:38 följande:
    Jag funderar på ett lek-kök till min lilleman som är 8,5 mån vid jul (fast det kanske är för tidigt?)
    läragå-vagn är ju också nåt men jag tror iså fall att jag satsar på en läragå-bil då kan han ju sen åka på den med.
    Men jag har inte heller hittat "den perfekta" julklappen till honom ännu.
    Han växer ju i det om inte annat. Bra att ge en present som "räcker" ett tag
  • Gurkan

Min lilleman är 8 månader vid jul och vi ska ge honom ett barnbord och två stolar. Visst är han lite liten för det just nu men han kommer växa i det och ett års presenten var redan bokad (en sandlåda!) ;P

• Gaytjej

Vår lillknodd ska få en bilbarnstol - han har önskat sig bidrag till en sådan av mormor x 2 & morfar x 2. Känner jag honom rätt annars så kommer han nog tycka att julklappspappret är den stor höjdpunkten...

Men i ett längre perspektiv vore det ju kul att ge honom något som kommer hänga med ett tag och som man kan säga att "detta fick du din första jul". Kanske något som han själv kan ha till sina ungar - som brios hammare- och spikbräda som han har fått ärva av mig...

Hoppas på bra tips, jag återkommer ifall jag själv kommer på något!

• Fe73

En bobbycar...jovisst lite tidigt men några månader till så...

• LNE

Min tös kommer vara 7 månader och kommer få av oss nya nappar med hennes namn på och kläder från me&I. Vi känner att vi köper det hon behöver för hon kommer få så mycket av andra.

• Gaytjej

Jomen nu vet jag kanske vad vår lille ska få i "minnas första julen"-julklapp! Jag håller på att göra en bok om hur han blev till (inte the regular way då, utan 2 år med fertilitetsbehandlingar i Sverige och Danmark). Att få "Jordnötsresan" klar till jul vore en bra deadline!
    Använder mig av www.solentro.se

• Tjohalia

Lära-gå-vagn har mina fått (8 respektive 9 månader vid första julen), året efter var bobby-car en stor hit! Ett tips, köp saker dom har glädje av nu och inte om 1-2 år, ni ska ju ha något att ge vid kommande jular också...

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Gaytjej
    Gaytjej skrev 2010-10-24 19:36:44 följande:
    (inte the regular way då, utan 2 år med fertilitetsbehandlingar i Sverige och Danmark).
    Haha, det lät ju sanslöst torrt - men den är enkelt skriven och lite roligt illustrerad och givetvis inte med alla pikanta detaljer =)
  • sokie

det finns söta små fåtöljer på kalikå röda eller blå, vi fick en röd till våra stora kille när han var liten o nu när han är 5 sitter han fortfarande i den o tittar på film o myser. Den är jättesöt o ett fint minne, sedan har han även ett litet piano från kalikå som är jättefint, det bästa är att det inte ger så högt ljud. Båda ligger väl på runt 900/st

Svar på tråden Vad kan man ge en 8 månaders pojke i julklapp?