• Anonym (oroad)

Blod i urinen, gravid?

Om man har blod i urinen, kan det tyda på graviditet?

• Svar på tråden Blod i urinen, gravid?
  • Anonym

Jag vet inte tror inte det men jag har som sagt ingen aning

Jag hade blod i urinen när jag hade en infektion i njurarna. Jag föreslår att du tittar upp det snabbt.

• Anonym

Nej, jag tror absolut inte att det är ett gravtecken. Det låter som något är allvarligt fel. Ring en läkare idag!

• Anonym

Det är absolut inte ett tecken på graviditet, vad får dig att tro det?

Nej, du bör kontakta en läkare....

• Lovejoy

Det mest troliga är att du har en urinvägsinfektion. Kontakta vårdcentralen

• UntilTheDark

Nej, troligtvis något med njurarna eller uringvägsinfektion. Iväg med dig till läkaren.

• Anonym (oroad)

Okej, jag tror inte på urinvägsinfektion, för haft det många ggr, och får alltid så ont i magen då, vilket jag inte har nu. Varför jag tror gravid? Ja, föär att jag hört talas om blod i urinen vid garviditet...

• Zäta

Har aldrig heller hört talas om det... men det ska ju normalt inte vara blod i urinen så kontakta en läkare eller iaf 1177.

• Anonym

den enda gången man har blod u urinen som gravid är när man har missfall har jag fått höra.

• Anonym
    Anonym (oroad) skrev 2010-10-23 20:48:29 följande:
    Okej, jag tror inte på urinvägsinfektion, för haft det många ggr, och får alltid så ont i magen då, vilket jag inte har nu. Varför jag tror gravid? Ja, föär att jag hört talas om blod i urinen vid garviditet...
    det var jag som skrev första svaret.-

Jag har haft urinvägsinfektion många gånger. Så när jag kissade blod trodde jag inte helelr det var det eftersom det brukar göra ont.

Iaf så åkte jag och rtestade mig ör alla möjliga saker, de gjorde tillochmed titthålsoperation på mig. Sen kom de fram till att det var infektion i njurarna jag hade. Så visst det kan man ha även om det inte gör ont.
  • Anonym

förvisso är detta ett gammalt inlägg men till er som hävdar att  blod i urinet inte kan ha med  graviditet att göra, ta reda på fakta innan ni yttrar er, det är vanligt med blod i urinen när man är gravid och inte farligt i stora mängder, var tredje gravid får det någon gång under sin graviditet.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-14 21:34:47 följande:
    förvisso är detta ett gammalt inlägg men till er som hävdar att  blod i urinet inte kan ha med  graviditet att göra, ta reda på fakta innan ni yttrar er, det är vanligt med blod i urinen när man är gravid och inte farligt i stora mängder, var tredje gravid får det någon gång under sin graviditet.
    du menar väl i flytningarna?:S
  • Tezz i

Nej, det är inte ett graviditetstecken. Men man ska alltid kolla upp om man har blod i urinen.

• Tezz i
    Anonym skrev 2010-12-14 21:34:47 följande:
    Blod i urinen är inte vanligt och inte helt ofarligt när man är gravid. Har man blod i urinen ska man ALLTID kolla upp det.
Svar på tråden Blod i urinen, gravid?