• Lenk

Kan inte ge supp, hjälp?

Min ettåring har hög feber, runt 39,5 och flytande alvedon fungerar inte för att få ned febern.
    Jag ringde 1177, de tyckte att jag skulle försöka med ipren supp istället, en halv alltså.
    Men det är helt omöjligt att få in den!
    Min son bara skriker hjärtskärande, tårarna sprutar och han trycker ut den hela tiden.
    För visst ska man väl dela den rakt av, inte på längden liksom?
    Det spelar ingen roll om jag får in hela så att slutmuskeln stängs efter spetsen, den kommer ut lika fort igen och när jag försöker hålla den kvar så skriker han ännu högre och kniper och kastar sig hit och dit.
    Vad ska jag ta mig till?

• Svar på tråden Kan inte ge supp, hjälp?
  • brünnhilde

Dela den? Låter meckigt, det finns ju suppar för alla åldrar?

• Lenk

Jag fick rådet att skaffa Ipren 125mg och på förpackningen står det att man ska dela den på hälften till barn upp till 3 år

• Tingeling83

dela den aldrig hört finns ju suppar för alla åldrar & vikt !
    Ta på lite vaselin , testa för upp den!
    Lite gnäll kankse kommer men men de händer för mig med då jag ska ge mina barn supp , men är ju en rba sak att ge supp ju!
    Ge inte upp!

kram

♥ ? * ¨ `* ?
  • Familj Lo

Varva med flytande alvedom och ipren! Ipren tar faktist ner febern bättre än alvedon enligt mig och många av mina vänner..
    Så säg att man ska ta alvedon var fjärde timme så tar du ipren i mitten av den tiden..

Alltså så här:
    12.00 alvedon
    14.00 ipren
    16.00 alvedon

Detta råd fått många av sjukvårdsrådgivning, även av personal på barnakuten..

Hoppas det blir bättre!!!!

• brünnhilde

(Vi brukar lägga på lite glidmedel också...)

• Tingeling83

När min dotter feber som händer ofta ska jag med ta varann ggn om de flytande eller supp kvitta sa dem på akuten!
    Bäst effekt att variera / ta varann gång

♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `*
  • Lenk

Ja jag har hört allt det här, men det finns inte Ipren-suppar med mindre styrka än 125mg och då måste man dela dem. Det jag behöver hjälp med är ju hur jag får in den och får den att stanna där!
    Självklart har jag vaselin på, men det som hjälper den att glida in hjälper den att glida ur också.

• Amazina

Håll fingret för analöppningen en stund efter att du fört in den. För in den långt med ett lillfinger.

• brünnhilde

Du ska inte prova typ panodil då? Så du slipper dela?

• Amazina
    brünnhilde skrev 2010-10-23 14:08:17 följande:
    Du ska inte prova typ panodil då? Så du slipper dela?
    Panodil är samma som alvedon.
Svar på tråden Kan inte ge supp, hjälp?